خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

تشکیل 50 شرکت تعاونی جدید در استان مرکزی در یک سال گذشته

تشکیل 50 شرکت تعاونی جدید در استان مرکزی در یک سال گذشته
کد خبر : ۱۵۲۶۵۵۶

اعتبارات خط ۲۰ هزار میلیارد ریالی در استان پیشرفت ۳۶۵ درصدی دارد / پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اعتبارات خط ۳۰ هزار میلیارد ریالی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون 50 شرکت تعاونی جدید با 1426 فرصت شغلی در این استان تشکیل شده است. در این بازه زمانی از 199 شرکت بازدید، بر 209 مجمع تعاونی نظارت شده و مشکلات 49 شرکت تعاونی‌ هم در کمیته مربوطه بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی به مناسبت هفته تعاون، افزود: صادرات 30 میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی، افزایش اعضای 1009 نفره در شرکت‌های تعاونی و ارائه 22 هزار و 806 نفر ساعت آموزش و توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها، از دیگر توفیقات صورت گرفته در بازه زمانی یک سال گذشته است.

وی ادامه داد: 2002 شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که بیشترین شرکت با 354 تعاونی در شهرستان ساوه واقع شده است. تعداد اعضای شرکت‌های تعاونی فعال استان مرکزی با احتساب سهام عدالت را 998 هزار و 253 نفر عنوان کرد و گفت: سرمایه ثبتی این شرکت‌ها 1930 میلیارد ریال است و تاکنون برای حدود 20 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: 15 ویژه برنامه به مناسبت هفته تعاون در این استان هدفگذاری شده که تا 22 شهریور ماه اجرا می‌شود. بهره‌برداری از 9 پروژه عمرانی و تعاونی با سرمایه ثبتی اولیه 2240 میلیارد ریال و اشتغال 189 نفر، برپایی میز خدمت و تجلیل از تعاونی‌های برتر، بخشی از این برنامه‌ها است.

امیدی تصریح کرد: فراخوان جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی از 16 اردیبهشت‌ماه جاری اطلاع رسانی شد. در این راستا از 21 اردیبهشت ماه تا 27 خرداد ماه، 159 شرکت تعاونی در سامانه جامع هوشمند تعاونی‌ها ثبت‌نام کردند. این تعداد ثبت‌نام نسبت به جشنواره سال گذشته، رشد 38 درصدی را به همراه داشته است.

وی به تعداد تعاونی‌هایی که در جشنواره شرکت کرده‌اند اشاره کرده و بیان داشت: از تعداد 159 شرکت تعاونی که در سامانه جامع هوشمند تعاونی‌ها ثبت‌نام کردند، در مجموع تعداد 115 شرکت تعاونی به مرحله داوری رسیدند. از این تعداد 6 شرکت تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر استانی و 3 تعاونی نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون اعتبار تخصیص یافته از محل خط اعتباری 20 هزار میلیارد ریالی کشور به این استان 410 میلیارد ریال است، اما با این وجود 1500 میلیارد ریال آن پرداخت شده و با پیشرفت 365 درصدی همراه بوده است.

سید علیرضا حسینی معصوم به دیگر فرایندهای اعتباری این حوزه اشاره کرده و افزود: در این بازه زمانی اعتبار تخصیص یافته به استان مرکزی از محل خط اعتباری 30 هزار میلیارد ریالی نیز، 550 میلیارد ریال است که معادل تمامی 550 میلیارد ریال آن پرداخت شده و با پیشرفت 100 درصدی همراه شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای حمایت از بخش تعاون تفاهم‌نامه خط اعتباری 80 هزار میلیارد ریالی با عاملیت بانک توسعه تعاون نیز اخیراً به مبلغ 1575 میلیارد ریال از محل بودجه 1403، ابلاغ و تخصیص یافته است. طرح‌های مشمول دریافت این تسهیلات در کارگروه‌های استان مصوب شده، اما هنوز پرداخت‌ها آغاز نشده است.

مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته به استان مرکزی در زمینه ازدواج نیز 245 میلیارد ریال است که از این میزان معادل 219 میلیارد ریال پرداخت شده و پیشرفت 89 درصدی را نشان می‌دهد. اعتبار تخصیص یافته فرزندآوری در این استان 28 میلیارد ریال است که تاکنون 22 میلیارد ریال آن معادل 79 درصد پرداخت شده است.

حسینی معصوم به تسهیلات پرداخت شده در سال جاری اشاره داشته و تصریح کرد: تسهیلات پرداختی در 5 ماه ابتدایی سال جاری توسط بانک توسعه تعاون در استان مرکزی به 11 هزار و 335 میلیارد ریال رسیده که در قالب 2045 پرونده پرداخت شده است. پرداخت این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده توسط این بانک اشاره کرده و بیان داشت: هم‌اکنون برای 10 شرکت از محل بازار سرمایه مبلغ 20 هزار میلیارد ریال در حال کارسازی و تشکیل پرونده است. همچنین 350 میلیارد ریال نیز از محل قرارداد صندوق ملی محیط‌زیست توسط بانک توسعه تعاون استان مرکزی پرداخت شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون استان مرکزی به اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه اشاره داشته و اضافه کرد: در سال جاری 2658 میلیارد ریال اعتبار بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401، در 4 بخش، صنعت، گردشگری، تعاون و کشاورزی به استان مرکزی تخصیص یافته که 86 درصد آن معادل 2294 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

حسین خسروبیگی رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تعامل خوبی بین اتاق تعاون این استان با سایر مجموعه‌های ذیربط وجود دارد. رفع چالش‌های تعاونی‌ها در این استان با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا سعی شده است تا مشکلات با برگزاری نشست‌های مختلف برطرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز