خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

برخی نمایندگان خلاف دستور رهبری و قانون عمل می‌کنند

برخی نمایندگان خلاف دستور رهبری و قانون عمل می‌کنند
کد خبر : ۱۵۲۵۲۳۳

استاندار ناهمسو به دولت آسیب می‌زند

قائم مقام ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان قزوین گفت: برخی نمایندگان از یک‌طرف ادعای انقلابی‌گری دارند، اما از طرف دیگر برخلاف دستور رهبری و قانون به نوعی رفتار می‌کنند که گویی انتصابات از وظایف آنان است و دولت باید از آنها تبعیت کند.

مهدی عبدالرزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره توصیه اکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دولت گفت: برخی نمایندگان رفتار دوگانه دارند، چرا که رهبری به صورت شفاف نمایندگان را از دخالت در انتصابات منع کردند، این یک بام و دو هواست که آقایان از یک طرف خودشان را پیرو رهبری قلمداد کنند و از طرف دیگر در رسانه‌های وابسته به خود طوری صحبت کنند که انگار انتصابات دولتی از وظایف آنان است و دولت باید بر مبنای تصمیم و نظر آنها عمل کند.

وی اضافه کرد: البته نمایندگانی هم داریم که بر مبنای قانون عمل کرده و دستورات و نظر رهبری را نصب‌العین خودشان قرار می‌دهند.

انتصاب استاندار نیازی به رأی اعتماد نمایندگان ندارد

عضو دوره پنجم شورای شهر قزوین با بیان اینکه مطرح کردن بحث وفاق ملی نافی استقلال قوه مجریه نیست و وفاق هم یکطرفه نیست، گفت: اگر نمایندگانی بخواهند در انتصاب استانداران و مدیران کل دخالت کنند و برای انتصاب نیروهای وابسته به خود در این حوزه‌ها به دولت، وزیر کشور و سایر وزرا فشار بیاورند، نه تنها خلاف نظر مقام معظم رهبری عمل کرده اند بلکه بر خلاف قانون و اصل تفکیک قوا نیز عمل می کنند.

عبدالرزاقی ادامه داد: بر مبنای اصل تفکیک قوا همان‌طور که دولت نمی‌تواند در امور مجلس دخالت کند، مجلس هم قاعدتاً چنین حقی ندارد و در واقع تذکر رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات در واقع تأکید ایشان بر استقلال قوا و اتمام حجت با نمایندگان مجلس در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: اگر نماینده‌ای اخذ نظر از نمایندگان مجلس برای انتصاب استاندار را به عنوان اصل مطرح کرده، احتمالا‌ً با قانون آشنا نبوده است و طرح چنین مباحثی به معنای زیر سؤال بردن اصل  تفکیک قوا و استقلال دولت است. اگر چنین دخالتی قانونی بود، باید برای انتصاب استانداران هم در مجلس رأی اعتماد گرفته می شد.

استاندار ناهمسو به دولت آسیب می‌زند

قائم‌مقام ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان قزوین با تأکید بر اینکه «این دست صحبت‌ها جز اینکه به استان قزوین آسیب بزند و تنش‌های سیاسی را زیاد کند، هیچ ارمغانی برای مردم استان ندارد»، گفت: شخصی باید استاندار باشد که با سیاست‌های دولت همسو بوده و سیاست‌های اعلامی دولت چهاردهم را قبول داشته باشد، در غیر این‌صورت مردم رای خود را بی اثر دانسته و نا امید می شوند و اینگونه عمل کردن حتماً به اعتماد مردم و نهایتا به دولت و نظام آسیب خواهد رساند.

عبدالرزاقی افزود: برخی نمایندگان از یک‌طرف ادعای انقلابی‌گری دارند، اما از طرف دیگر برخلاف دستور رهبری و قانون به نوعی رفتار می‌کنند که گویی انتصابات از وظایف آنان است و دولت باید از آنها تبعیت کند.

این فعال سیاسی درباره گفت‌وگوی برخی از نمایندگان استان با یکی از رسانه‌ها درباره انتصاب استاندار جدید عنوان کرد: منظور این نماینده از تنش سیاسی مشخص نیست، اگر منظورش اینست که اگر استاندار همسو با سیاست های دولت باشد با او مقابله خواهند کرد، این نوع رفتار خودش اعتراف به رفتارهای فراقانونی و تنش زا می باشد. باید به این نماینده یادآور شد اتفاقا مردم به تغییر رای داده اند و انتظار دارند نماینده عالی دولت در استان مدیری قوی و کارآمد بوده و شعارها و اهداف دولت چهاردهم را نیز قبول داشته باشد و بتوانند در تحقق این اهداف تاثیرگذار باشند.

وی یادآور شد: اگر هم منظور ایشان انتخاب افرادی باشد که در ستاد آقایان فعالیت کرده و از مخالفان آقای دکتر پزشکیان بوده و مردم به آنان دست رد زده اند، چنین انتصابی عقلانی و منطقی نبوده و توقع جناح رقیب خیلی بی جاست.

رد صلاحیت شدن در یک انتخابات ملاک عدم کفایت نیست

عضو پنجمین دوره شورای شهر قزوین درباره اظهار نظر یکی دیگر از نمایندگان درباره عدم انتخاب افرادی که سابقه رد صلاحیت دارند برای مسئولیت‌های کشوری و استانداری گفت: صرف رد صلاحیت در یک انتخابات ملاک این نیست که فرد نمی‌تواند در هیچ پست دولتی مسئولیت بگیرد، به‌عنوان نمونه ما افراد متعددی داشتیم که وزیر بودند اما برای انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شدند، یا نماینده مجلس بودند و برای ریاست جمهوری رد شدند، یا یک بار رد صلاحیت شده و برای دوره بعدی تایید شدند که خود آقای دکتر پزشکیان هم یکی از این نمونه‌ها است.

عبدالرزاقی ادامه داد: در ضمن در این حوزه نظر مراجع نظارتی و امنیتی مهم است و اگر این نهادها شخصی را برای تصدی یک مسئولیت دولتی مانند استانداری تایید کنند، مشکلی برای انتصاب او وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری شاهد بودیم که چند تن از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم از جمله آقایان اسماعیلی و بذرپاش توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. اگر گفته این نماینده مجلس را مبنا قرار دهیم، بنابراین این افراد دیگر نمی‌توانند پست دولتی بگیرند، در حالی که در همان زمان کاندیداتوی وزیر بودند و بعد از رد صلاحیت هم وزیر ماندند.

فعالان ستاد رقیب از دولت پزشکیان سهم می‌خواهند

عبدالرزاقی اضافه کرد: جالب این است که فعالان ستاد انتخاباتی پزشکیان مدعی سهم‌خواهی نیستند، اما با این وجود شاهد هستیم برخی افرادی که در جناح مقابل فعال بوده اند و همه تلاش خود را کردند که دکتر پزشکیان رئیس جمهور نشود، امروز به دنبال سهم‌خواهی هستند.

وی با اشاره به تناقض‌گویی این دست از نمایندگان تصریح کرد: اگر مردم می‌خواستند به افکار و اندیشه‌های شما که حامی رقیب دکتر پزشکیان بودید رأی بدهند، این کار را انجام می‌دادند و حالا دلیلی ندارد برخی نمایندگان مجلس به دنبال انتصاب استانداری باشند که همسو با جریان خودشان باشد، چرا که انتخاب چنین استانداری به معنی دور زدن انتخابات و کنار گذاشتن نظر و رای مردم خواهد بود.

عبدالرزاقی با توجه به ادبیات برخی نمایندگان و تعیین تکلیف آنان برای انتصابات گفت: اینکه برخی نمایندگان با تهدید می گویند؛ نمی گذاریم استانداری همسو با دولت در استان منصوب شود، یادآور اظهارات یک کاندیدا در مناظره تلویزیونی است که به دکتر پزشکیان گفت: نمی گذارم شما رئیس جمهور شوی!! و دیدید و دیدیم که اتفاقا مردم بودند که در مقابل این نوع تفکر دکتر پزشکیان را انتخاب کردند و دست رد به انحصارگرایان انقلابی نما زدند و این تهدیدها راه به جایی نبرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز