خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان مطرح کرد؛

صدور 35 مجوز دفتر گردشگری در لرستان

صدور 35 مجوز دفتر گردشگری در لرستان
کد خبر : ۱۵۲۴۶۲۵

معاون گردشگری لرستان گفت: در حال حاضر 35 دفتر خدمات گردشگری در لرستان فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، حجت اله عباسیان روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد دفاتر گردشگری در راستای ارائه خدمات گردشگری به مسافران و گردشگران در استان لرستان فعال هستند. 

او اضافه کرد: در روزهای اخیر و در راستای توسعه گردشگری استان و افزایش اشتغال و تسهیل در صدور کسب و کارهای گردشگری، برای یکی از دفاتر زیارتی استان در شهرستان بروجرد، پروانه بهره برداری بند ب صادر شد که فعالیت خود را در حوزه گردشگری آغاز کنند. 

معاون گردشگری لرستان تصریح کرد: با صدور این مجوز در شهرستان بروجرد؛ در حال حاضر تا کنون این استان 35 مجوز فعالیت داشته که 7 مجوز متعلق به شهرستان بروجرد است. 

وی با اشاره به دوره های آموزشی و نظارت دوره ای بر این دفاتر اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به گردشگران و مسافران، به صورت دوره ای بر عملکرد این دفاتر نظارت داشته و یا دوره های آموزشی و یا بازآموزی برای دفاتر یاد شده برگزار می کند.

بهبود زیرساخت های خدماتی در روستای گردشگری بیشه 

 عباسیان در ادامه بیان کرد : در راستای رفع نواقص روستای بیشه جهت ثبت در بهترین روستاهای جهانی سازمان جهانگردی؛ و همچنین خدمات رسانی بیشتر به گردشگران این اقدامات زیرساختی و خدماتی توسط دهیاری این روستا انجام شده است. 

او اضافه کرد: در این راستا تعمیر و تقویت برج های نوری مشرف به آبشار و سکوهای اسکان مسافران و گردشگران مورد تعمیر قرار گرفته است. 

معاون گردشگری لرستان تصریح کرد: همچنین روشنایی و ایجاد نرده حفاظ در گلزار شهدای روستا، شستشو معابر روستا بیشه ، احداث سه نقطه آبخوری ، ایجاد دیواره حایل رودخانه و بازسازی معابر روستا، ساخت و نصب تابلوهای راهنما در پارکینگ و محدوده آبشار  از جمله خدماتی ارائه شده در جهت بهسازی و پاکسازی روستای یاد شده بوده است. 

او همچنین افزود: تعمیر دوربین های پایش در پارکینگ و روستا، کاشت 1700 اصله نهال در روستا با کمک منابع طبیعی و اداره کل محیط زیست از دیگر خدمات ارائه شده در این روستا است. 

عباسیان گفت: احداث کانال بتنی و جدول کشی روستا  و تعمیر و سرویس ماشین زباله و سطل زباله  نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این روستای هدف گردشگری بوده است. 

معاون گردشگری  لرستان اضافه کرد: در راستای اقدامات فرهنگی، نصب بنرهای عفاف و حجاب نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز