خبرگزاری کار ایران

توسط مجمع خیران نخبه‌پرور فارس انجام شد؛

برگزاری کارگاه یک روزه «مهارت محور حل مساله مبتنی بر خلاقیت»

برگزاری کارگاه یک روزه «مهارت محور حل مساله مبتنی بر خلاقیت»
کد خبر : ۱۵۲۴۳۹۳

کارگاه یک روزه «مهارت محور حل مساله مبتنی بر خلاقیت» توسط مجمع خیران نخبه‌پرور فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کارگاه حل مسئله مبتنی با خلاقیت با حضور ۲۳ دانش آموز مستعد برتر استان فارس (شهرستان‌های شیراز، جهرم، مرودشت، آباده و خنج) از سوی واحد دانش‌آموزی مجمع خیران نخبه پرور فارس در شیراز برگزار شد.  

اغلب شرکت کنندگان این کارگاه برگزیدگان دوره‌های هدایتی برنامه ملی شهاب بودند که حداقل دو دوره توانمندسازی خود را در یکی از حوزه‌های استعدادی کلامی، هنری و فضایی تحت حمایت مجمع خیران نخبه پرور فارس گذرانده‌اند.   

دوره مهارت محور حل مساله که توسط مجمع خیران نخبه فارس با همکاری بنیاد نخبگان استان و اداره آموزش و پرورش عشایری برگزار شد، شامل یک کارگاه حضوری یک روزه بود که طی آن دانش‌آموزان به طور کاملا کاربردی با  فرآیند حل مساله و مهارت های نرم و سخت مورد نیاز آشنا شده و سعی در تقویت روابط بین فردی و مهارت های ارتباطی خود داشتند.  

در نیمه دوم کارگاه دانش‌آموزان با آموخته های خود و انجام بحث‌های گروهی بسیار مهیج سعی در ارایه پاسخ به یکی از مسائل  واقعی  که قبلا به صورت نوآورانه ای حل شده بود، داشتند، پس از ارایه پاسخ نماینده هر گروه و بیان پیشنهاد ها و انتقادهای حاضران، راه حل مبتکرانه مساله و پیامدهای آن به حضار ارایه شد. این دوره با تسهیلگری آقای سهرابی از جوانان مستعد استان فارس  با رویکرد یادگیری مبتنی بر بازی اجرا شد. 

 در پایان این کارگاه با همکاری اتاق فکر استانداری فارس مسائلی متناسب با شهرستان محل سکونت شرکت کنندگان مطرح و راهبرهایی جهت پشتیبانی دانش آموزان معرفی شدند.

شرکت کنندگان به مدت یک ماه به صورت گروه های ۳ نفره فرصت خواهند داشت تا تحت راهنمایی راهبر  راه حل های پیشنهادی خود را در قالب یک پروپوزال ارایه نمایند. در نهایت پس از ارزیابی راه حل ها توسط متخصصین، به بهترین ایده ها جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت. 

این کارگاه مطابق با نظرسنجی صورت گرفته با اقبال بسیار زیاد شرکت کنندگان مواجه شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز