خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

507 طرح عمرانی در سطح استان بهره برداری شد

507 طرح عمرانی در سطح استان بهره برداری شد
کد خبر : ۱۵۲۳۹۵۰

استاندار لرستان از بهره برداری و افتتاح 507 طرح عمرانی در سطح شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  ابوطالب شفقت امروز جمعه در سخنرانی  پیش از خطبه نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری این هفته فرصتی برای خود ارزیابی و بیان عملکرد و اقدامات کارکنان دولت و کارگزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه همچنین در این ایام باید به اقدامات انجام نشده و مطالبات مردم  نیز پرداخت اظهار داشت:بیان تعهدات و مطالبات مردم از ویژگی های نظام است و توانا بودن و کارآمد بودن و متخصص بودن مدیران در حوزه خدمت ها لازم و از مشخصه های مهم کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار لرستان با اشاره به سفرهای چند روز گذشته به شهرستان های مختلف استان و بهره برداری از طرح های تکمیل شده در سطح استان ادامه داد:طی چند روز گذشته از هفت شهرستان استان بازدید شده است.

شفقت عنوان کرد: طی روزهای گذشته در حوزه اقتصادی 84 طرح افتتاح با بیش از 11 هزار میلیارد ریال اعتبار و با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم بیش از سه هزار و 600 نفر بهره برداری شده است.

وی افزود: توافق نامه روز چهارشنبه در الشتر بایکی از شرکت های بزرگ اقتصادی در قالب کشت و صنعت منعقد شد و چند طرح دیگر از همین  نمونه در دست اقدام است.

استاندار لرستان گفت:همچنین چندین طرح مانند پالایشگاه و مینی پالایشگاه تا مهر ماه در استان آماده کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: 507 طرح عمرانی در شهرهای مختلف استان با اعتبار 31 هزار و 400 میلیارد ریال بهره برداری شده است.

وی ادامه داد : در حوزه بهداشت و درمان طی یک ماه گذشته بیش از 20 طرح عمرانی برای خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان با مساحت 11 هزار و 90 متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت که بیمارستان تامین اجتماعی بروجرد با 200 نفر اشتغالزایی یکی از این طرح ها است.

شفقت یادآور شد: از سال گذشته تاکنون خدمات بسیارزیادی در سطح استان انجام شده است و242 طرح صنعتی کشاورزی بهره برداری شده است.

وی با اشاره به طرح های ماشین سازی بروجرد، فولاد بروجرد، ماشین سازی خرم آباد و فولاد خرم آباد اظهار داشت: اگرچه برخی از طرح های مهم پیگیری شده است اما همچنان کارهای بسیار زیادی باقی مانده است.

شفقت با اشاره به طرح های سدسازی استان از جمله مخملکوه و معشوره ادامه داد: مجوز ماده 23 سد معشوره دریافت شده و امسال با سرعت هر چه بیشترادامه خواهد یافت.

استاندار لرستان گفت: برخی طرح های مهم و اساسی در لرستان باقی مانده است که کارخانه پارسیلون خرم آباد،سیمان خرم آباد،صدر فولاد، فارسیت دورود باید به چرخه تولید برگردند.

وی افزود: این طرح ها امکان اشتغالزایی مستقیم 6 هزار نفردارند وباید این طرح ها به نتیجه برسند.

استاندار لرستان  اظهار داشت: برای توسعه استان با برنامه محوری و مشارکت نخبگان و مدیران استان  ، در چارچوب رویکرد ملی و سند بالادستی کشور و سیاست گذاری مقام معظم رهبری در سند آمایش  برنامه استان بصورت پنج ساله تدوین شده است.

وی ادامه داد: این سند در راستای برنامه هفتم توسعه کشور در برش استانی تدوین شده است و در راستای این سند،  سند راهبردی اشتغال و تولید نیز که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است خردادماه گذشته ابلاغ شد.

شفقت تاکید کرد: این سند سطوح اشتغال را در سطح شهرستان و بخش بصورت کارشناسی پیش بینی کرده که اجرای ین سناد بر عهده مسولان است.

استاندار لرستان به تدوین سند زنجیره اقتصاد کشاورزی با رعایت سه حلقه تولید کننده و مدیریت کشاوری، صنعت سازی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی، حلقه تجاری سازی و بین المللی اشاره کرد و گفت: لرستان ذخیرهگاه توانایی کشاورزی است.

شفقت افزود:تلاش می شود به زودی  قلعه فلک الافلاک و غارهای لرستان  به ثبت جهانی برسند و این امکانات طبیعی و تاریخی در سطح دنیا و کشور معرفی  و موجب رونق اقتصادی استان شود.

وی تاکید کرد: لرستان در مسیر راه زیارتی عتبات عالیات قرار دارد و باید آماده خدمت رسانی از بعد گردشگری و معنوی باشیم و این نیازمند جاده اصلی شرق به غرب استان را  از الیگودرز به پل سیمره بصورت ملی و بین المللی ارتقا دهیم.

استاندار لرستان اظهار داشت: پایه بودجه استان پایین است و ردیف بودجه استان برای سال 1404 پیگیری شده است و این مهم باید با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز