خبرگزاری کار ایران

برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی:

100 طرح صنایع‌دستی در اراک معرفی شدند

100 طرح صنایع‌دستی در اراک معرفی شدند
کد خبر : ۱۵۲۳۶۲۷

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 100 طرح صنایع‌دستی شهرستان اراک برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، الهام سیمایی به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها اشاره کرده و افزود: بر اساس بازدیدها و بررسی‌های انجام شده از طرح‌های مذکور، این طرح‌ها برای مراحل اداری و اخذ تسهیلات مشاغل خانگی تأیید و برای اخذ 80 میلیارد ریال تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور صحت سنجی و ارزیابی درخواست‌های متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی از 110 کارگاه صنایع 100 طرح صنایع‌دستی شهرستان اراک برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای پروانه تولید انفرادی و کارت صنعتگری شهرستان اراک بازدید شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: این طرح‌ها بیشتر در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، صنایع‌چوبی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های الحاقی، قلمزنی، مینای نقاشی و فیروزه‌کوبی و ... هستند.

سیمایی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 319 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در استان مرکزی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان 240 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و این تسهیلات را اخذ کرده‌اند.

وی بیان داشت: سال گذشته نیز تعداد 337 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی در استان مرکزی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان 250 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و توانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تأکید کرد: هدف از پرداخت تسهیلات به هنرمندان، علاوه بر کمک به توسعه و تولید صنایع‌دستی، حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال صنایع‌دستی است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز