خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛

۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند

۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند
کد خبر : ۱۵۲۳۵۸۵

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم نعیمی روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه در نشست روسای امور تغذیه و سراهای دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای سطح مسولیت پذیری اجتماعی و ابعاد شخصیتی دانشجویان از اولویت های این سازمان است. 

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند بیان کرد: کاهش بعد خانوار باعث شده دانشجویان مهارت های ساده برای زیستن را نداشته باشند و والدین چالش های تک فرزند را خودشان حل می کنند.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کشور در حال تغییرات اجتماعی و خانوادگی بوده و بعد خانوار کاهش یافته استاظهار داشت:خانواده های دارای تک فرزند از ۹ مولفه کیفیت زندگی تنها در بعد اقتصادی برتر هستند و در هشت مولفه دیگر، کیفیت زندگی تک فرزندان دچار مشکل است.

نعیمی ادامه داد: ورودی های جدید دانشگاه، سازگاری کافی را در سراهای دانشجویی و امور تغذیه نداشته و توقعاتی خارج از استانداردهای دانشگاه دارند.

وی با اشاره به نبود مهارت های زندگی جمعی در تک فرزندان افزود: تفاوت های نوسازی اجتماعی خانوادگی نظام مسائل را وارد دانشگاه می کند بنابراین باید با این دانشجویان رفتار صحیح داشته باشیم و آنها را در ابعاد مختلف شخصیتی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه امور دانشجویی تنها برای خدمات تغذیه و خوابگاه نیست ادامه داد: دانشگاه محل نخبگان است و باید سواد سلامت جسمانی را بین دانشجویان ایجاد کنیم تا تمرکز و انرژی ها در مسیر تربیت و رشد نخبگان باشد.

نعیمی با تاکید بر اینکه برند دولتی هنوز در وزارت علوم در اوج است اظهار داشت: نخبگانی که وارد دانشگاه دولتی می شوند باید علاوه بر رشد علمی و فرهنگی در ابعاد شخصیتی نیز ارتقا یابند.

وی معاونت دانشجویی را قلب دانشگاه توصیف کرد و با اشاره به اینکه ایجاد آئین‌نامه ها جهت انسان سازی و تربیت دانشجویان است افزود: طی سال های اخیر در این راستا گردهمایی هایی نیز برگزار و نظام رتبه بندی سراهای دانشجویی در نظر گرفته شده است.

نعیمی با تاکید بر کیفیت بخشی امور دانشجویی ادامه داد: سراهای دانشجویی استانداردهایی دارد که با خوابگاه های دانشجویی متفاوت است و باید ویژگی هایی در بخش های مختلف داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز