معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛
۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند
معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم نعیمی روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه در نشست روسای امور تغذیه و سراهای دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای سطح مسولیت پذیری اجتماعی و ابعاد شخصیتی دانشجویان از اولویت های این سازمان است.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ دارای تک فرزند هستند بیان کرد: کاهش بعد خانوار باعث شده دانشجویان مهارت های ساده برای زیستن را نداشته باشند و والدین چالش های تک فرزند را خودشان حل می کنند.
معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کشور در حال تغییرات اجتماعی و خانوادگی بوده و بعد خانوار کاهش یافته استاظهار داشت:خانواده های دارای تک فرزند از ۹ مولفه کیفیت زندگی تنها در بعد اقتصادی برتر هستند و در هشت مولفه دیگر، کیفیت زندگی تک فرزندان دچار مشکل است.
نعیمی ادامه داد: ورودی های جدید دانشگاه، سازگاری کافی را در سراهای دانشجویی و امور تغذیه نداشته و توقعاتی خارج از استانداردهای دانشگاه دارند.
وی با اشاره به نبود مهارت های زندگی جمعی در تک فرزندان افزود: تفاوت های نوسازی اجتماعی خانوادگی نظام مسائل را وارد دانشگاه می کند بنابراین باید با این دانشجویان رفتار صحیح داشته باشیم و آنها را در ابعاد مختلف شخصیتی ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه امور دانشجویی تنها برای خدمات تغذیه و خوابگاه نیست ادامه داد: دانشگاه محل نخبگان است و باید سواد سلامت جسمانی را بین دانشجویان ایجاد کنیم تا تمرکز و انرژی ها در مسیر تربیت و رشد نخبگان باشد.
نعیمی با تاکید بر اینکه برند دولتی هنوز در وزارت علوم در اوج است اظهار داشت: نخبگانی که وارد دانشگاه دولتی می شوند باید علاوه بر رشد علمی و فرهنگی در ابعاد شخصیتی نیز ارتقا یابند.
وی معاونت دانشجویی را قلب دانشگاه توصیف کرد و با اشاره به اینکه ایجاد آئیننامه ها جهت انسان سازی و تربیت دانشجویان است افزود: طی سال های اخیر در این راستا گردهمایی هایی نیز برگزار و نظام رتبه بندی سراهای دانشجویی در نظر گرفته شده است.
نعیمی با تاکید بر کیفیت بخشی امور دانشجویی ادامه داد: سراهای دانشجویی استانداردهایی دارد که با خوابگاه های دانشجویی متفاوت است و باید ویژگی هایی در بخش های مختلف داشته باشد.