خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین می‌تواند با افزایش تولید به رفع تورم در کشور کمک می‌کند

قزوین می‌تواند با افزایش تولید به رفع تورم در کشور کمک می‌کند
کد خبر : ۱۵۲۳۳۳۳

استاندار قزوین گفت: در راستای اقدام فوری برای رفع تورم، استان می‌تواند نقش آفرینی باشد، باید با افزایش تولید که در توانایی استان قرار دارد در این زمینه به سطوح ملی کمک شود.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در گذشته جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن همایش‌ها و با حضور حدود ۱۵۰ نفر برگزار می‌شد، جلساتی که از آن خروجی مطلوبی بیرون نمی‌آمد و اعضا امکان اظهار نظر و رای به نحو احسن را نداشتند.

استاندار قزوین افزود: این مهم درحالی است که جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان متناظر با هیأت دولت است و در ایام اخیر اتفاقات خوبی در این جلسه افتاده و تصمیمات بدون تعارف، کارشناسی و حکیمانه اتخاذ شده و رفتار خردمندانه‌ای صورت گرفته است.

اعلایی با تبریک هفته دولت به کارکنان پرتلاش و ایثارگر دولت گفت: مدیران و کارکنان دولت با وجود حجم مطالبات و مسئولیت‌های بالا، خوشبختانه با سلامت بار پیشبرد امور کشور را در سطح ملی و استانی بردوش می‌کشند و تلاش‌های آن‌ها ارزشمند است.

مدیران اجرایی توصیه‌های رهبری را مورد توجه قرار دهند

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تعبیر روز گذشته رهبر معظم انقلاب درخصوص شهید رئیسی بی نظیر بود، اظهار کرد: هیأت دولت در دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب ۱۳ بند اساسی به‌عنوان دستور کار دریافت کرد و لازم است تمامی مدیران اجرایی توصیه‌های ایشان را مورد توجه قرار بدهند.

وی با بیان اینکه از بین این ۱۳ بند چندین موضوع باید هرچه سریعتر در استان اجرایی و عملیاتی شود، ادامه داد: حکمرانی خردمندانه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود و در همین راستا باید به سمت و سویی برویم که عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ و از حواشی و رفتارهای احساسی دوری کرد چراکه به نقل از شهید بهشتی جامعه‌ای که با خرد اداره شود اسلامی می شود.

اعلایی افزود: ناترازی‌ها و مقوله‌های مختلف اقتصادی ناشی از حکمرانی غیرخردمندانه است و برای برطرف کردن این چالش‌ها باید به سمت حکمرانی خردمندانه رفت.

زیرساخت‌هایی که برای کل جامعه ارزش افزوده دارد مورد توجه باشد

استاندار قزوین اضافه کرد: رعایت اولویت‌ها در امور زیرساختی از دیگر موارد با اهمیتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار ‌گرفت، متاسفانه در بسیاری از اوقات به موضوعات غیراولویت دار رسیدگی می‌شود و باید به سمت زیرساخت‌هایی برویم که ارزش افزوده برای کل جامعه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: اقدام فوری برای رفع تورم از دیگر موضوعات مطروحه توسط مقام معظم رهبری بود که استان می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند، باید با افزایش تولید که در توانایی استان قرار دارد در این زمینه به سطوح ملی کمک شود.

وی افزود: در زمینه علاج پیری زودهنگام جمعیت هم باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا کشور از این چالش و بحران عبور کند.

اعلایی گفت: نهراسیدن از مانع در کارها از دیگر موضوعات دیگری بود که از سوی رهبر مطرح شد و بسیار مورد اهمیت است و کارها باید با قوام و قدرت، تصمیم‌گیری و اجرایی شود، البته ممکن است در این مسیر مشکلاتی به وجود بیاورند ولی تا هنگامی که براساس منافع عامه و قانون قدم بردارید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و استان در سال‌های اخیر در این زمینه موفق عمل کرده است.

استاندار قزوین با تقدیر از دست اندرکاران اربعین اظهار کرد: راهپیمایی عظیم اربعین امسال هم با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد و در این زمینه یک بار دیگر استان قزوین به بهترین شکل ممکن عمل کرد و این خدمات شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز