خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

۳۶۴ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش در بروجرد

۳۶۴ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش در بروجرد
کد خبر : ۱۵۲۳۱۷۴

رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه تعداد ۳۶۴ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش در اسطح این شهرستان صورت‌گرفته است.

به گزارش ایلنا، نازنین دایی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳ پروانه استاندارد در ۵ماهه نخست امسال برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد صادر شده است‌.

وی افزود: بر اساس تصمیمات کارگروه علائم استان لرستان در مجموع ۴۶ مورد صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد انجام‌گرفته است که از این تعداد، چهار مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌هایی از قبیل آجر رسی، سنگ‌دانه مورد مصرف در بتن،‌ بلوک‌ها و صفحات ساخته شده از دانه‌های پلی‌استایرن منبسط‌شونده، مایعات خنک‌کننده موتور صادر شد. رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش و ترغیب این واحد‌ها به ارتقا کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های اعلامی سازمان ملی استاندارد در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است.

دایی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه تعداد ۳۶۴ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش صورت‌گرفته که این بازرسی‌ها به‌منظور کنترل کیفیت کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط کارشناسان این اداره و بازرسان شرکت‌های خصوصی تأیید صلاحیت شده انجام‌گرفته است.

وی اظهار داشت: هم چنین ۸۹۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع شهرستان بروجرد در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) در سال جاری توسط کارشناسان این اداره به‌منظور کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد صورت‌گرفته است.

رئیس اداره استاندارد بروجرد با بیان اینکه گواهی‌نامه ایمنی آسان‌بَر یک‌ساله است و باید هر سال دارندگان آنها تمدید مجوز کنند گفت:  در زمینه صدور تأییدیه ایمنی آسان‌بَر، اعم از اولیه، ادواری و هیدرولیکی عملکرد شهرستان بروجرد ۱۷۵ مورد بوده است.

دایی افزود: در پنج‌ماهه اول امسال با استفاده از توان کارشناسی شرکت‌های بازرسی تعداد ۹۷ مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی و زمین‌بازی شهرستان بروجرد انجام‌گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز