خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان تشریح کرد؛

بسته خدمتی ویژه تامین اجتماعی به بیماران خاص و صعب العلاج

بسته خدمتی ویژه تامین اجتماعی به بیماران خاص و صعب العلاج
کد خبر : ۱۵۲۲۲۳۶

مدیر درمان استان گیلان اعلام کرد: بسته خدمات درمانی پیوند کلیه (از ابتدای سال ۱۴۰۳)، دیابت، اسکیزوفرنی، سرطان سینه و MS مورد بازبینی مجدد قرار گرفته و سازمان تأمین‌اجتماعی منطبق با آخرین دستورالعمل‌های پزشکی، خدمات دارویی و درمانی ویژه برای بیماران فوق الذکر در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین ابراهیمی مدیر اظهار کرد: اقدامات متعددی در چند سال گذشته برای بهبود درمان بیماران و پوشش بیمه‌ای درمان‌های بیماران خاص و صعب العلاج توسط تامین اجتماعی انجام شده است که می‌توان به طرح‌های حفاظت مالی سالمندان بالای ۶۵ سال در مراکز دانشگاهی، حمایت از زوج‌های نابارور اشاره کرد.

مدیر درمان استان گیلان افزود: اقدام مهم دیگری که در کشور و حوزه سلامت تامین اجتماعی انجام شده است، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی (گفتار درمانی، کاردرمانی) ویژه بیماران اوتیسم است. سازمان تأمین‌اجتماعی در تعامل با انجمن اوتیسم کشور اقدام به عقد قرارداد با مراکز ارائه خدمات درمانی و توانبخشی کرده و در حال حاضر تمامی مراکز ارائه‌کننده خدمات توانبخشی به بیماران اوتیسم که درخواست همکاری با سازمان داشته‌اند، موفق به عقد قرارداد همکاری شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات ویژه درنظرگرفته شده برای بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، بیماران MS و بیماران مبتلا به سرطان در سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف کاهش هزینه و بار مالی پرداخت از جیب این بیماران، گفت: در سال ۱۴۰۲ بسته خدمتی ویژه این گروه از بیماران بازنگری و توسعه پیدا کرد. بسته خدمات درمانی پیوند کلیه (از ابتدای سال ۱۴۰۳)، دیابت، اسکیزوفرنی، سرطان سینه و MS مورد بازبینی مجدد قرار گرفته و سازمان تأمین‌اجتماعی منطبق با آخرین دستورالعمل‌های پزشکی، خدمات دارویی و درمانی ویژه برای بیماران فوق الذکر درنظر گرفته است.

مدیر درمان استان گیلان افزود: با نشان‌دار کردن بیماران خاص و صعب‌العلاج، امکان بهره‌مندی بیماران خاص تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی از اعتبارات و حمایت‌های صندوق بیماران خاص فراهم شده که موجب کاهش هزینه‌های بیماران نشان‌دارشده از طریق مشارکت در اجرای صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج بر اساس حمایت‌های موجود شده است.

حسین ابراهیمی با اشاره به خدمت ویژه تامین اجتماعی برای بیمارانی که پرونده داروهای گران قیمت را با پوشش حداکثری بیمه دریافت می‌کنند گفت: در چهار ماهه اول امسال بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ تایید، اصلاح وتمدید دارو توسط واحد تایید نسخ دارویی انجام شده است که در همین مدت نیز تعداد ۲ هزار و۱۰۰ پرونده جدید برای بیماران تشکیل شده است.

۴ هزار و ۲۳۴ زوج نابارور در گیلان مورد حمایت قرار گرفتند

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه طرح حمایت از زوج‌های ناباور در دولت سیزدهم به منظور کاهش هزینه‌های درمانی این افراد و حمایت از جوانی جمعیت مصوب شد گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان در این راستای اجرای این طرح و حمایت از زوج‌های ناباور در سه سال گذشته، ۱۰۴ میلیارد و۴۳میلیون ریال هزینه شده است.

ابراهیمی با اشاره به تشکیل بیش از ۴ هزار و دویست پرونده جهت حمایت از زوج‌های نابارور در معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان گیلان گفت: در سال ۱۴۰۰.۲۳۸ پرونده (با هزینه ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون)، در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۴۴۱ پرونده (با هزینه ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون) و در سال ۱۴۰۲.۲ هزارو۲۵۶ پرونده (با هزینه ۸۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال) و همچنین در سه ماه نخست امسال، ۲۹۹ پرونده (با هزینه بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال) در معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان گیلان تشکیل شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت: در طرح حمایت از زوج‌های نابارور چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده‌که شامل «آی یو آی»، «آی وی اف»، «میکرو اینجکشن»، «انتقال جنین» است که هر کدام از این بسته‌ها با نظر پزشک معالج تا سه مرتبه در سال قابل تکرار است.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طبق تعرفه دولتی پرداخت می‌شود؛ بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی گیلان می‌توانند با مراجعه به مرکز ناباروری در بیمارستان دولتی الزهرا رشت، مرکز درمانی خصوصی بیمارستان پارس و مرکز موسسه مهر رشت از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، توضیح داد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به این‌که ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و از سن فرزند اول ۲ سال گذشته باشد وطبق نظر پزشک معالج با مشکل ناباروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تامین اجتماعی است.

لازم به ذکر است دراستان گیلان ۱ مرکز دولتی و ۲ مرکز خصوصی که طرف قرارداد تامین اجتماعی نیز هستندکه به متقاضیان خدمات درمانی در حوزه ناباروری ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز