خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

روزهای سخت و تلخ بازنشستگان آی تی آی / 134 نفر از بازنشستگان بدون دریافت هیچ مطالبه ای فوت شدند

روزهای سخت و تلخ بازنشستگان آی تی آی / 134 نفر از بازنشستگان بدون دریافت هیچ مطالبه ای فوت شدند
کد خبر : ۱۵۲۲۱۶۶

شرکت آسیا تک مطالبات بازنشستگان را تا پایان شهریور پرداخت می کند؟

به رغم اینکه مقرر بود مطالبات بازنشستگان صنایع مخابرات راه دور شیراز (آی تی آی) به چند روش پرداخت شود اما هنوز این موضوع وارد فاز اجرا نشده است و بازنشستگان این شرکت نزدیک به دو دهه است که چشم انتظار مانده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حدود 18 سال است که بازنشستگان آی تی آی همواره با وعده های مسئولین و به امید دریافت مطالبات شان برنامه ریزی هایی را انجام می دهند اما تاکنون نه تنها این مطالبات پرداخت نشده است که سالانه چندین نفر از این بازنشستگان بدون دریافت مطالبات خود چشم از دنیا فرو می بندند.

در آخرین اظهار نظرها مقرر شده است تا شرکت آسیا تک از محل فروش این کارخانه و با دریافت تسهیلات از بانک های ملی و تجارت مطالبات این افراد را پرداخت کند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز از تماس با معاون اقتصادی استاندار فارس خبرداده است و می گوید: جلساتی با مدیران عامل بانک ملی، تجارت و رئیس شرکت آسیا تک برگزار شده است و مقرر است تسهیلاتی از طریق بانک ملی و تجارت پرداخت شود و مابقی بدهی نیز  از طریق شرکت آسیا تک به بازنشستگان واریز شود.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا می افزاید: اینکه چه زمانی این موضوعات عملیاتی شود هنوز مشخص نیست؛ از سال جاری تاکنون بارها تاکید شده که بانک ها تسهیلات لازم را به شرکت آسیا تک بدهند تا در نهایت آنها این مبلغ را به اداره ثبت و بازنشستگان پرداخت کنند.

روزهای سخت و تلخ بازنشستگان آی تی آی / 134 نفر از بازنشستگان بدون دریافت هیچ مطالبه ای فوت شدند

وی با بیان اینکه میزان مطالبات بازنشستگان آی تی آی که مبلغی بالغ بر 754 میلیارد تومان است باید از طریق بانک تجارت، بانک ملی و آسیا تک پرداخت شود، عنوان می کند: هنوز مبلغ تسهیلات پرداخت نشده است و طی جلسه ای که با نماینده آسیا تک داشته ایم عنوان شد که امور پرداخت تسهیلات در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه بازنشستگان آی تی آی دیگر اعتمادی به سخنان مسئولین امر ندارند، تصریح می کند: دو تن از بازنشستگان این شرکت طی دو هفته گذشته چشم از جهان بستند و تاکنون 134 نفر از بازنشستگان آی تی آی بدون دریافت هیچ مطالبه ای فوت شدند.

شمشیری با بیان اینکه بازنشستگان آی تی آی از عدم پرداخت مطالبات به شدت گلایه مندند و عنوان می کنند که این مطالبه را تا زمانی که زنده اند می خواهند و ادامه می دهد: خوشبختانه استاندار فارس روزانه و به صورت مستمر پیگیر پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان آی تی آی از موضوع کابینه و تغییر کابینه کمی نگرانند، می افزاید: بازنشستگان همواره از تغییر دولتمردان به دلیل اینکه امکان به تعویق افتادن میزان بدهی ها و مطالبات وجود دارد هراس دارند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز معتقد است؛ ایمانیه استاندار فارس در 18 سال گذشته تنها استانداری بوده است که به صورت ویژه موضوع مطالبات بازنشستگان آی تی آی را پیگیری کرده و امیدواریم در روزهای آینده این پیگیری ها به ثمر بنشیند.

شمشیری با اشاره به اینکه مشخص نبودن منبع پرداخت از موضوعاتی است که در 18 سال گذشته اجازه پرداخت مطالبات به بازنشستگان را نمی داد، می افزاید: با توجه به اینکه مقرر است منبع پرداخت مطالبات بازنشستگان از طریق فروش کارخانه انجام شود بنابراین خواستاریم که روند پرداخت این مطالبات هرچه سریعتر انجام شود.

وی خاطرنشان می کند: از زمانی که رئیس قوه قضائیه به شیراز سفر کرده است مقرر شده است از چند روش مطالبات بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز پرداخت شود اما همواره پرداخت تسهیلات و مطالبات بازنشستگان آی تی آی نهایی نشده است.

به گفته شمشیری تمام مدارک و مستندات جهت تشکیل پرونده و پیگیری امور از طریق دادگستری استان تحویل بانک ها در تهران شده است که تنها ما چشم انتظار پرداخت این مطالبات هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز