خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

تمرچین خوش آب و هوا ترین معبر عاشقان اباعبدلله

تمرچین خوش آب و هوا ترین معبر عاشقان اباعبدلله
کد خبر : ۱۵۱۹۶۳۸

این روزها مرز بین المللی تمرچین میزبان میهمانانی است که با خود بوی عشق و صفا و دلدادگی آورده‌اند و عاشقانه در حال حرکت هستند، تا هر چه دارند تقدیم راه مولایشان کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرز بین المللی تمرچین امسال سومین سال متوالی است که میزبان زائران و دلدادگان حسین است. تمرچین به  عنوان خوش آب و هوا ترین مرز زمینی کشور برای سفر زائران کربلا شناخته می‌شود و پذیرای خیل عظیم مشتاقان حسینی است.

در حال حاضر زیرساخت‌های استقبال و ارائه خدمات از زائران سیدالشهدا (ع) در مرز تمرچین فراهم شده و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز بسیج شده‌اند.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی فاصله دارد و از تمرچین تا سامرا ۴۵۰ کیلومتر، کربلا ۶۵۰ کیلومتر،  کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مسیر دسترسی زائران به مرز تمرچین  چهار بانده شده است

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه، مرز تمرچین برای سومین سال پیاپی توفیق میزبانی از زائران اربعین از سراسر کشور و کشورهای حوزه قفقاز را دارد گفت: در همه حوزه‌ها کمیته‌هایی از ابتدای سال تشکیل و عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، به نحوی که در حوزه زیرساختی مسیر دسترسی به مرز تمرچین چهار بانده شده و ایمن‌سازی جاده‌ها و پوشش اینترنت در طول مسیر انجام گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از منظر ایجاد مواکب در اربعین امسال عمدتاً مواکب مردمی هستند و استقبال بسیار خوبی نیز از برپایی مواکب شده است.

وی افزود: از مرز ورودی به کشور در بازرگان برای زائران خارجی و محورهای مواصلاتی منتهی به استان و مرز تمرچین شاهد استقرار مواکب، هلال احمر و اورژانس هستیم.

معتمدیان ادامه داد: از نظر پذیرایی، اسکان و خدمات فرهنگی شاهد رضایتمندی از مواکب هستیم.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته عدم تردد مستقیم از مرز تمرچین به عتبات عالیات عمده گلایه‌مندی‌های زائران بود که امسال طی رایزنی‌های به عمل آمده  عزیمت مستقیم از مرز تمرچین به اربیل و سپس به سامرا و کربلا صورت می گیرد.

تمرچین خوش آب و هوا ترین معبر عاشقان اباعبدلله

برقراری سرویس رایگان  زائرین اربعین حسینی از مبدا ارومیه به پایانه مرزی تمرچین

ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از برقراری سرویس رایگان زائرین اربعین حسینی از ارومیه به پایانه مرزی تمرچین خبر داد و گفت: روزانه ۴ سرویس حمل و نقل عمومی برون شهری، زائرین اربعین را بصورت کاملا رایگان از پایانه مسافربری ارومیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر به  پایانه مرزی تمرچین انتقال می دهند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ۲۲ مرداد تا اول شهریور سالجاری اجرا خواهد شد، تصریح کرد: همچنین زائرانی که قصد عزیمت به پایانه مرزی تمرچین با استفاده از خودرو شخصی را دارند نیز مورد توجه بوده و ۸ پارکینگ رایگان در شهرستان پیرانشهر آماده خدمات رسانی به این افراد است.

دست نشان  ادامه داد: تمامی زیرساخت‌ها اعم از پارکینگ رایگان، مواکب، حمل و نقل و مسایل بهداشتی آماده هستند که از بدو ورود به پیرانشهر تا محل پایانه تمرچین و اعزام به سمت عتبات عالیات در خدمت زوار باشند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درسالجاری ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و ایمن سازی محورهای منتهی به گذرگاه تمرچین هزینه شده است، یاد آور شد: علاوه بر تامین زیرساخت ها برای کاهش ایستایی و ازدحام در پایانه مرزی تیزبین، امسال تعداد گیت های گذرنامه نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل سفر زائرین هزینه ورود به گذرگاه حاج عمران از طریق پایانه مرزی تمرچین برای زائرین و مسافران  ایرانی رایگان است.

خدمات رسانی ۳۰دستگاه آمبولانس اورژانس به زائران اربعین

فرزین رضا زاده،رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی و دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان گفت: کل تعداد پرسنلی که مستقیماً در مأموریت اربعین شرکت دارند، ۱۲۰ نفر است و تعداد ۳۰ دستگاه آمبولانس نیز به این امر اختصاص پیدا کرده است.

رضازاده تصریح کرد: برای نخستین‌بار درمانگاه تأمین اجتماعی در پایانه مرزی استقرار پیدا کرده و بیمارستان صحرایی ارتش نیز در کارخانه قند پیرانشهر با همه امکانات اعم از اتاق عمل و رادیولوژی مستقر شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین مورد در ایام اربعین گرمازدگی است و در تمام وبینارها و همایش‌های کشوری اعلام کرده‌ایم که از مرز تمرچین برای تردد استفاده کنند تا گرمازدگی پیش نیاید و تاکنون هیچ موردی در این مرز در این خصوص برای بستری نداشته‌ایم.

رضازاده ادامه داد: وبا یکی از مواردی است که در کشور عراق باید به آن توجه کنیم و تاکنون در زائران ورودی از مرز تمرچین هیچ موردی مشاهده نشده است و در مورد پشه آئدس نیز از لحاظ آماری در سطح استان صفر هستیم و حتی در زائران ورودی از مرز تمرچین نیز موردی مشاهده نشده است.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: زائران در مسیر برگشت و در هنگام خستگی باید از رانندگی اجتناب و حتماً در موکب‌های مستقر در مرزها استراحت کنند و بعد عازم شهر و دیار خود شوند تا از حوادث پیشگیری کنیم.

تمرچین خوش آب و هوا ترین معبر عاشقان اباعبدلله

تردد نزدیک به ۶۶ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین

ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از زمان آغاز طرح پیاده رویی اربعین نزدیک به ۶۶ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با نزدیک تر شدن به ایام اربعین شهادت اباعبد الله الحسین (ع) شاهد افزایش حضور مردم در پایانه مرزی تمرچین هستیم، افزود: در شبانه روز گذشته ۶  هزار و ۷۰۵ نفر زائر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند.

دست نشان با اشاره به اینکه از ماه های قبل تمامی زیرساخت ها  لازم برای سفرایمن زائرین اربعین فراهم شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه مشکلی در تامین ناوگان مورد نیاز بوجود نیامده و جامعه راهداری و حمل ونقل استان با جدیت در این مسیر مشغول خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام/
فرزاد صدقی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز