خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

می خواهند سد ماندگان را در پادنای شمالی احداث کنند

می خواهند سد ماندگان را در پادنای شمالی احداث کنند
کد خبر : ۱۵۱۹۶۱۶

با احداث هرگونه ساخت و ساز در پادنای شمالی مخالفیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد از مخالفت این اداره کل با هرگونه ساخت و ساز بویژه احداث سد در منطقه تحت مدیریت خود خبرداد و تاکیدکرد به تمامی استعلام هایی که از این استان برای ساخت ماندگان توسط گرفته شده جواب منفی داده ایم و به صراحت گفته ایم با احداث هرگونه ساخت و ساز و سد در منطقه تحت مدیریت خود مخالفیم.

به گزارش ایلنا، اسلام جاودان خرد" با تشریح برخی مکاتبات صورت گرفته با مسوولان ملی و استان اصفهان راجع به احداث سد ماندگان در بخشی از محدوده مدیریتی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای اصفهان ۱۶ بهمن ماه سال گذشته، طی مکاتبه ای با محیط زیست استان ما، خواهان مطالعات ارزیابی زیست محیطی تامین بخشی از آب شرب استان اصفهان در محدوده منطقه روستای ماندگان واقع در منطقه تحت مدیریت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد اما در جغرافیایی شهرستان سمیرم استان اصفهان شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیشنهاد استان اصفهان برای احداث سد ماندگان در محدوده جغرافیایی شهرستان سمیرم آن استان دارد، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون حفاظت از آن منطقه در قالب طرح" مدیریت یکپارچه دنا " به استان ما واگذار شده و بخشی از مکان مطالعاتی درخواستی در محدوده اراضی تحت مدیریت محیط زیست ما قرار گرفته است نیاز بود که از استان ما استعلام گرفته شود.

جاودان‌خرد گفت: در تاریخ ۱۷ بهمن ماه طی ۱۲ بند به استعلام دریافتی پاسخ شفاف و مُستدل داده شده که با مطالعه ژئوتکنیک طرح موافق اما با هرگونه ساخت و ساز و اقدامات عمرانی و سد سازی در محدوده منطقه تحت مدیربت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد مخالف هستیم.

وی با تاکید براینکه مطابق با قانون،  ساخت سد منوط به اخذ مجوز زیست محیطی است و قانوناً باید ۱۰۰ متر با مرز منطقه حفاظت شده فاصله داشته باشد، ادامه داد: بدلیل اینکه بخشی از  سد ماندگان در محدوده منطقه تحت مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد شرایط لازم زیست محیطی را دارا نبوده و اینکه مُتولیان سد، قبل از دریافت مجوز، اقدامات عمرانی انجام دهند، مخالف قانون است.

جاودان خرد از ارائه پاسخ های منفی به تمامی مکاتباتی که از طرف اصفهان و سازمان مرکزی حفاظت محیط‌زیست در خصوص احداث سد ماندگان از کهگیلویه و بویراحمد درخواست شده خبرداد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی مجوزهای صادره برای احداث سدهای کشور بصورت متمرکز در سازمان مرکزی صادر و تنها بخشی از استعلام ها از استان ها گرفته می شود.

به گزارش ایلنا، تاکنون سه تجمع اعتراضی راجع به مصوبه شورایعالی حفاظت محیط‌زیست مبنی بر واگذاری منطقه حفاظت شده پادنای شمالی به استان اصفهان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

سد ماندگان قرار است توسط استان اصفهان در پادنای شمالی که متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است ساخته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز