خبرگزاری کار ایران

تخریب یک مهمانسرا در اصفهان به دلیل نشت گاز

تخریب یک مهمانسرا در اصفهان به دلیل نشت گاز
کد خبر : ۱۵۱۹۱۳۱

نشت گاز شهری در یک مهمانسرا در کلانشهر اصفهان سبب انفجار و تخریب این واحد و مصدومیت یک مرد ۵۰ ساله شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: ساعت هفت امروز حادثه انفجار در یک سوییت یک طبقه مجاور آرامگاه صائب اصفهان به آتش نشانی اصفهان گزارش شد و نیروهای عملیاتی از ایستگاه‌های یک و ۱۴ به محل حادثه اعزام شدند.

سرآتشیار محمد شریعتی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل با قطع برق و گاز واحد مذکور نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کردند.

شریعتی با بیان اینکه یک مرد ۵۰ ساله در این حادثه مصدوم و به بیمارستان منتقل شد، خاطرنشان کرد: بر اثر وقوع این انفجار قسمت‌هایی از سوییت که بعنوان مهمانسرا مورد استفاده قرار می گرفت به‌طور کامل تخریب شد و مقدار قابل توجهی از وسائل موجود در آن آسیب دید.

وی افزود: پس از اتمام عملیات و در بررسی های اولیه، علت این حادثه نشت گاز در محل تشخیص داده شد که تحقیقات درباره دلایل و منشأ انتشار این گاز و چگونگی بروز انفجار ادامه دارد.

شریعتی به شهروندان توصیه کرد نکات ایمنی را در استفاده از لوازم گازی جدی بگیرند و عدم استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و شیلنگ گاز بدون بست می‌تواند سبب نشت گاز و عواقب جبران‌ناپذیری شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این زمینه گفت: نشت گاز از شبکه داخلی قسمت نگهبانی یک واحد مهمانپذیر در خیابان صائب شهر اصفهان منجر به انفجار و ایجاد صدای مهیب در اطراف آن شد و بلافاصله عوامل اورژانس و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و برای کنترل حادثه و ایمن‌سازی محل اقدام کردند.

منصور شیشه‌فروش تاکید کرد: با توجه به ابلاغ الزامات ایمنی در شبکه‌ها و تاسیسات مطابق با مفاد مواد مندرج در مباحث مقررات ملی ساختمان، همه اماکن تجاری عمومی اداری و مسکونی موظفند نسبت به پایش مستمر وضعیت ایمنی شبکه‌های گاز و برق، نشت یابی و ایمن سازی تاسیسات در برابر حریق و حادثه اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز