خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان:

102 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان مرکزی کشف شد

102 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان مرکزی کشف شد
کد خبر : ۱۵۱۸۷۷۴

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با همکاری مجموعه‌های توزیع برق، دستگاه قضایی و پلیس امنیت اقتصادی، بازرسان این شرکت با بهره‌مندی از روش‌های نوین از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به شناسایی 102 دستگاه ماینر غیرمجاز در این استان شدند. ماینرهای کشف شده بالغ بر 205 کیلووات انرژی مصرف می‌کردند که ارزش انرژی مصرف شده آنها معادل 39 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی دهقانی روز شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج رمز ارز را با بالاترین قیمت که همان نرخ صادراتی است، پرداخت کنند. این هزینه در ماه‌های گرم 2 برابر شده است. به علاوه اینکه هزینه‌های کشف، دستکاری لوازم اندازه‌گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب مشترک نیز جمع‌آوری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در فصل تابستان نظارت و بازرسی‌ها توسط عوامل و نیروهای توزیع نیروی برق تشدید می‌شود، ادامه داد: با دارندگان غیرمجاز دستگاه‌های رمز ارز براساس قانون برخورد قاطع می‌شود و دستگاه‌های این افراد پس از شناسایی و کشف، جهت امحاء به مقام‌های قضایی تحویل داده خواهد شد. در این راستا در تابستان و ایام اوج مصرف انرژی برق، حتی مراکز مجاز استخراج رمز ارز نیز محدود می‌شود.

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: یکی از عوامل مهم بروز اختلال در تأمین برق مطمئن و پایدار مشترکان، به ویژه در ایام گرم سال و پرباری شبکه و انرژی برق، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمز ارز است. استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز باعث بروز نوسان و وارد شدن آسیب به تجهیزات شبکه برق و همچنین لوازم برقی شهروندان شده و در نهایت موجب قطع برق می‌شود.

دهقانی به موضوع اعلام گزارش کشف دستگاه‌های ماینر از سوی شهروندان اشاره داشته و تصریح کرد: به افرادی که گزارش‌های آنان منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شود به صورت محرمانه پاداش داده می‌شود. افراد در صورت آگاهی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی 10001000121 و سامانه تلفنی 121 و یا 09018071800 اعلام کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز