خبرگزاری کار ایران

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان:

نباید ورزش گران و لاکچری شود/ مردم با کمترین هزینه می توانند ورزش رایگان انجام دهند

نباید ورزش گران و لاکچری شود/ مردم با کمترین هزینه می توانند ورزش رایگان انجام دهند
کد خبر : ۱۵۱۸۱۶۷

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: باید بتوانیم با توسعه ورزش بهره وری را بالا ببریم اولین رویکرد ما سلامت محور است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کلانتری در کنفرانس خبری طرح های ملی «ورزش و مردم» و «گام های عاشقانه» در خصوص ۲ طرح ملی ورزش مردم و گام های عاشقانه اظهار کرد: ما معتقد هستیم ورزش همگانی آگاهی بخشی را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران کمک کنند تا گام خوبی را برای مردم و کشور برداریم، کارکرد های ورزش در دنیا متفاوت است اینکه از کدام مولفه در توسعه کشور استفاده کنیم موثر است ورزش باید در خدمت سیاست، اقتصاد، فرهنگ و امنیت باشد.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: ورزش می تواند بر روی اقتصاد اثرگذار باشد برای اینکه بتوانیم اقتصاد خوبی داشته باشیم باید بهره وری خوبی داشته باشیم که بخش عظیمی از آن در ورزش اتفاق می افتد، بخش ورزش در موضوع پیشگیری تاثیرگذار است، در بخش پیشگیری از درمان ورزش نیز بسیار موثری است.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با توسعه ورزش بهره وری را بالا ببریم اولین رویکرد ما سلامت محور است.

کلانتری به تفاوت ورزش قهرمانی و همگانی پرداخت و تصریح کرد: در ورزش قهرمانی ارتقاع پیدا می کنیم و در ورزش همگانی توسعه رقم می خورد، همچنین موضوع حمایت ها نیز باید جدی گرفته شود اقتصادی ترین بخش ورزش، ورزش همگانی است.

وی یادآور شد: یک زیست بوم تخت عنوان ورزش همگانی وجود دارد در دنیا که باید در کشور خود نیز احیا کنیم، باید از ظرفیت های استان در خصوص توسعه ورزش استفاده کرد.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تحقق آموزش و تربیت بدنی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تا سال 1410 جمعیت ۳۷ میلیون نفری باید فعال شود، نباید ورزش گران و لاکچری شود، از این رو باید آزاد سازی رقم بخورد.

مردم با کمترین هزینه می توانند این ورزش رایگان را انجام دهند

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور نیز در این نشست گفت: توزیع 152 هزار توپ دولایه در کشور به صورت رایگان آغاز شده است.

علی خلیلی اظهار کرد: ادارات و شهرداری ها می توانند نقش خوب و موثری را در اجرای طرح ها داشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور تصریح کرد: نباید احساس کنیم کمبود وقت داریم اگر برنامه وجود داشته باشد و احساس نیاز شود کارها صورت می گیرد این کار به کمک رسانه صورت می گیرد.

وی در خصوص ورزش و مردم یادآور شد: مردم با این طرح با کمترین هزینه و کمترین وقت می توانند این ورزش رایگان را انجام دهند لازم است در این طرح رسانه ها، شهرداری ها و دیگر ادارات به اداره ورزش و جوانان کمک کنند.

خلیلی تصریح کرد: رویکرد ما در فدراسیون سلامت و حال خوب مردم است، رویداد های مختلفی را با همین منظور در دستور کار قرار داده ایم.

توسعه سلامت و نشاط و پویایی رهاورد طرح ورزش و مردم

مدیر کل ورزش و جوانان فارس نیز در این نشست گفت: طرح ملی ورزش و مردم می تواند در راستای توسعه سلامت و کاهش آسیب های اجتماعی و نشاط و پویایی اقشار مختلف مردم تاثیر گذار باشد.

عبدالرحیم خداجو اظهار کرد: طرح ملی ورزش در راستای توسعه سلامت و کاهش آسیب های اجتماعی و نشاط و پویایی اقشار مختلف مردم تاثیر گذار باشد.

وی گفت: ورزش همگانی هیچ محدودیت سنی و جنسیتی ندارد، اینکه یک بچه تا یک انسان پا به سن گذاشته می تواند در این طرح شرکت کند بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: هدف برگزاری طرح ملی ورزش و مردم عمومی کردن ورزش همگانی در بین مردم است، به این صورت که مردم به صورت رایگان یک ورزش صبحگاهی و عصرگاهی داشته باشند.

خداجو تصریح کرد: باتوجه به تاثیر ورزش در سلامتی و پیشگیری از وقوع برخی از بیماری‌ها، بخشی از اهداف برگزاری طرح ملی ورزش و مردم حفظ سلامتی، توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط بین مردم است.

وی ادامه داد: طرح ملی ورزش و مردم در پایگاه های منتخب ورزشی در استان برگزار می‌شود. همچنین برای برگزاری این طرح با ارگان‌های دارای باشگاه ورزشی نیز هماهنگ شده است تا بتوانیم ورزش رایگان صبحگاهی و عصرگاهی را در کل استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز