خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از خبرنگاران هرمزگان مطرح شد؛

مسئولین نباشند، خودمان برای مردم و فرهنگ می‌جنگیم/ رسانه‌های هرمزگان بی‌سرپرست اما موفق

مسئولین نباشند، خودمان برای مردم و فرهنگ می‌جنگیم/ رسانه‌های هرمزگان بی‌سرپرست اما موفق
کد خبر : ۱۵۱۷۹۴۳

مراسم تجلیل از خبرنگاران هرمزگان در حالی برگزار شد که متولیان امر آن هیچ برنامه‌ای برای روز خبرنگار نداشتند و با نگاهی سرد و بی‌تفاوتی از این روز گذشتند و این در حالی بود که سه تشکل رسانه‌ای هرمزگان با همدلی و اتحاد از خبرنگاران تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، هر ساله 17 مردادماه به عنوان روز خبرنگار در ایران شناخته می‌شود که مصادف است با شهادت «محمد صارمی» به دست طالبان که همین موضوع باعث نام‌گذاری این روز شد.

رسانه در هرمزگان مدتی است از توجه و نگاه مسئولین دور شده است، گویا مسئولین، مدیران و به ویژه مدیران دستگاه‌های مربوطه، اعتقاد و نگاهی نسبت به رسانه ندارند. و به جای همکاری، همدلی و کمک به رسانه‌ها، دست به تحریم، بی‌اعتنایی، شکایت و موارد دیگر می‌زنند. گویا فراموش کرده‌اند که رسانه‌ها به عنوان سفیرانی مهربان همراه و هم‌مسیر آنان در راستای خدمت به مردم هستند.

خبرنگارانی که از جان برای خدمت مایه می‌گذارند و تمام تلاش خود را در بازتاب مشکلات مردم و عملکردهای مسئولین انجام می‌دهند. به نقدها و بازگو کردن مشکلات مردم خود را مورد خشم و غضب قرار می‌دهند اما هیچگاه از هدف و رسالت خود دست نمی‌کشند.

در هرمزگان به مناسبت روز خبرنگار، برخی از اداره‌ها با نگاه خوب و مثبت خود به رسانه و عملکرد صحیح روابط عمومی، به تجلیل از خبرنگاران پرداختند. خبرنگارانی که در طول سال در راستای بازتاب عملکرد این ادارات فعالیت و اقدام می‌کردند. اما دستگاه متولی رسانه و نماینده عالی دولت در هرمزگان، امسال را در سکوت و بی‌اعتنایی پیش بردند. و همان نگاه سرد و منفی خود را نسبت به رسانه ادامه دادند. مدتی است که دستگاه متولی رسانه در هرمزگان، یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، نسبت به رسانه‌ها بی‌اعتناست و جایگاه رسانه را فراموش کرده است؛ از طرفی نماینده عالی دولت در هرمزگان با ایجاد انحصاری در خبر و توجه به چند رسانه که همراه و همسیر خود در روابط عمومی نیز هستند، از نشست‌های خبری، یا دعوت خبرنگاران در مراسم‌های مختلف اجتناب می‌کند.

شاید این بی‌مهری، موجب آزردگی خاطر خبرنگاران شود، اما آنان همچنان با مسیر و رسالت خود ادامه می‌دهند. این نقدها و بازگو کردن مشکلات، صرفاً به دلیل دلسوزی و ایجاد تعامل بیشتر رسانه و دولت است. زیرا مردم چگونه باید از عملکرد دولت و مسئولین خود مطلع شوند، زمانی که مسئولین خبرنگاران را از خود دور می‌کنند و آنان را امین خود نمی‌دانند؟

مراسم تجلیل از خبرنگاران هرمزگان برگزار شد

اکنون به مناسبت روز خبرنگار، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، خانه مطبوعات و انجمن کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان گرد یکدیگر آمدند و با اتحاد و همدلی، مراسمی را جهت تجلیل از خبرنگاران برگزار کردند.

در این برنامه از خبرنگاران فعال و زحمتکش استان هرمزگان، پیشکسوتان و حتی موزعین عزیز و گرامی تقدیر شد.

محمد نعمتی پیشکسوت رسانه به عنوان نماینده تشکل‌های رسانه با خیرمقدم به حضار و قدردانی از حامیان مراسم گفت: برگزاری مراسم با این شیوه نکات برجسته‌ای را درخود داشت. عدم حمایت متولیان از برگزاری این مراسم نشان دهنده نگاه آنان به حوزه رسانه است و خوشحالیم که همه دریافتیم نسبت آنان با رسانه چیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان افزود: نکته برجسته دیگر اتحاد تشکل‌هاست که برای اولین بار سه تشکل رسانه‌ای در کنار همدیگر برای تجلیل از خبرنگاران همراه شدند و مهم‌ترین پیام این مراسم به مسئولان این است که از امروز همه رسانه در جهت تحقق توسعه و پیگیری مطالبات به حق جامعه با اتحاد و همدلی همصدا می‌شوند و احدی نمی‌تواند از اختلافات آنها به سود خود بهره‌برداری کنند.

یعقوب دبیری نژاد رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان با قدردانی از حامیان برنامه و حضور پرشور همکاران رسانه‌ای گفت: این مراسم نشان داد که می‌توان با همدلی به پیشبرد اهداف اندیشید و حرکت کرد. برگزاری این جشن حاصل همدلی سه تشکل رسانه‌ای هرمزگان است که برای اولین‌بار اتفاق می‌افتد و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم تا آغاز حرکتی برای بازگشت اعتبار به جایگاه تشکل‌های رسانه‌ای باشد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان ادامه داد: درصدد هستیم به زودی مکانیسم جدیدی را برای گزینش و رتبه بندی خبرنگاران انجام دهیم که جزئیات آن با توافق هر سه تشکل رسانه‌ای اعلام می‌شود.

دبیری نژاد  از اقدامات تشکل‌ها در زمینه پیگیری مسائل حوزه رسانه خبر داد و تصریح کرد: در حال پیگیری و تخصیص زمین به تعاونی مسکن خبرنگاران و اخذ زمین برج رسانه هستیم.

خبرنگار توان‌یاب هرمزگانی از فعالیت خود گفت

محسن خوری خبرنگار توان یاب هرمزگانی در این مراسم گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون در رسانه فعال هستم و محدودیت‌های جسمی و حرکتی هرگز مانعی بر سر راه فعالیت من ایجاد نکرده است.

خوری افزود: علاوه بر فعالیت رسانه‌ای، درحوزه هنر هم فعال هستم و خوشحالم که به رغم شرایط جسمی در عرصه رسانه صدای مردم هستم.

گفتنی است، در این مراسم موزعین رسانه هم حاضر بودند و از آنان برای نخستین بار تجلیل شد.

لاری زاده از موزعین قدیمی استان از این اقدام قدردانی کرد و گفت: ما حلقه ارتباط مطبوعات با اقشار مردم هستیم چرا که رسانه‌های مکتوب را به مردم می‌رسانیم و مبلغ این رسانه لقب گرفته‌ایم.

وی افزود: مشکلات زیادی داریم و امیدواریم تشکل های رسانه‌ای و متولیان فرهنگی حمایت مان کنند.

غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان و مجری برنامه از همراهی همدلانه فولاد هرمزگان، فولادکاوه کیش، صبا فولاد، نفت ستاره خلیج فارس، نفت لاوان، تقدیر کرد و گفت: در خلال مراسم مسابقه تیتر برتر با عنوان «مراسمی بدون حضور مسئولان» برگزار شد که بیش از ۴۰ خبرنگار حاضر در آن شرکت کرده و بزودی سه شرکت کننده برتر مسابقه اعلام و جوایز آنها به ترتیب سی، بیست و ده میلیون ریال از سوی تشکل‌های رسانه‌ای اهدا خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم بابک پارسا خبرنگار و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز قطعه‌ای با نام خلیج فارس اجرا کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز