خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا فارس خبر داد:

شگرد کلاهبردارن با عناوین ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین

شگرد کلاهبردارن با عناوین ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین
کد خبر : ۱۵۱۷۶۶۱

رئیس پلیس فتا استان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ سایت‌های جعلی با موضوع ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) با هزینه پایین به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی، تأکید کرد: همچون سال گذشته بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت یکی از شروط حضور در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی در سامانه سماح است؛ با توجه به اینکه پرداخت هزینه بیمه متقاضیان صرفاً از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir  قابل پرداخت است، از پرداخت و واریز وجه در سایت‌های متفرقه یا لینک‌های ناشناس اکیداً خودداری شود.

 این مقام سایبری افزود: مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی فقط به اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و شرایط تعیین‌شده توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح استناد کرده و از توجه به شایعات بی‌پایه و اساس و اخبار منابع غیررسمی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند.

سلیمانی ادامه داد: به همه هموطنان توصیه می‌شود صرفاً به سامانه سماح جهت ثبت‌نام در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) مراجعه کنند و از مراجعه به سایر سامانه‌های غیررسمی اکیداً خودداری کنند. 

این مقام مسئول گفت: مجرمان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی برای ثبت نام پیاده‌روی تلاش دارند اقدام به سرقت اطلاعات شهروندان کنند، لذا به مشتاقان پیاده روی اربعین یادآور می‌شود هیچ اپلیکیشنی برای ثبت نام پیاده روی اربعین از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول طراحی نشده است.

سلیمانی همچنین در خصوص رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما به زائرین اربیعن حسینی هشدار داد و گفت: برخی کلاهبرداران اینترنتی با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و درج آگهی‌های دروغین و با قیمت‌های پایین جهت گرفتن بلیط و یا رزرو هتل و یا مهمانسرا قصد کلاهبرداری از شهروندان دارند که زائرین عزیز حتما در این خصوص با دقت و حساسیت ویژه اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند.

این مقام سایبری به زائرین ابا عبدالله حسین (ع) هشدار داد و گفت: زائرین عزیز در طول سفر مراقب دستگاه‌های دیجیتالی به خصوص گوشی‌های همراه خود باشند و حداقل بر روی آنها رمز قرار دهند و از نگهداری اطلاعات مهم، شخصی و خصوصی خود بر روی گوشی‌های همراه جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز