خبرگزاری کار ایران

تامین ۶۰ دستگاه واگن خط یکم قطار شهری مشهد به مرحله انعقاد قرارداد رسید

تامین ۶۰ دستگاه واگن خط یکم قطار شهری مشهد به مرحله انعقاد قرارداد رسید
کد خبر : ۱۵۱۶۷۸۶

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: مناقصه و انتخاب پیمانکار برای تامین ۶٠ دستگاه واگن خط یک قطار شهری با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شده و به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

به گزارش ایلنا، مجید نژاد حسین روز دوشنبه در نطق پیش از دستور صد و بیست و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بخش یک خط سه قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) و همچنین ایستگاه سلامت در خط دوم قطار شهری در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: انعقاد قرارداد ۴۵٠ دستگاه اتوبوس درون شهری نیز در این دوره مدیریت شهری انجام شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه امسال شهرداری ۵۶ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمرانی است.

نژاد حسین افزود: در شورای ششم تعدادی طرح عمرانی اساسی انجام شد که مهمترین آن بازگشایی معابر پادگان لشکر ٧٧ با تلاش شهردار وقت است که در این طرح برای ۴۰۰ هکتار زمین در بافت مرکزی شهر توافق صورت گرفت و تعداد چهار بلوار ٣۵ متری ساخته شد.

توجه ویژه به حاشیه شهر

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: توجه ویژه به حاشیه شهر در این دوره در طرح های زودبازده و امور زیرساختی، دیپلماسی شهری، صندوق‌های زمین و ساختمان، صندوق‌های جسورانه، تامین مالی جمعی و طرح‌ها و لوایح ویژه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمه سلیمی افزود: در این دوره بیش از چهار هزار نفر از نیروهای ایثارگر در شهرداری مشهد تبدیل وضعیت شده‌اند و اجرای قانون جوانی جمعیت، حق مسکن، نگاه خانواده‌محور به بودجه و نگاه فرهنگی از دیگر موارد مهم این دوره مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: در بودجه ۵۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای نخستین بار سهم ۱۰ درصدی برای بخش فرهنگی تعیین شد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید به بخش بانوان و خانواده در حوزه نوآوری و خلاقیت مدیریت شهری مشهد توجه شود.

سلیمی با اشاره به مدال آوری دختران ایرانی در المپیک ورزشی پاریس افزود: دختران ما برای دیده‌شدن، به فرش‌های قرمز "کن" نیاز ندارند و آنان با پرچم ایران اسلامی می‌درخشند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست در تذکر به شهردار این شهر گفت: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ طرحی در شورای شهر با موضوع انجام مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی برای ساخت فضاهای ایمنی شهری به تصویب رسید و قرار شد شهرداری مشهد مطالعات مکان‌یابی در چهار نقطه از شهر مشهد را انجام دهد.

هاشم دائمی افزود: سوله‌های چندمنظوره و تونل‌ها یا ایستگاه‌های قطار شهری مشهد استانداردهای لازم مرتبط با موضوع پدافند غیر عامل را ندارند و در قانون وظایف همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص پدافند غیر عامل مشخص شده و وظایف ذاتی شهرداری‌ها در این خصوص مشخص و شفاف است.

وی اضافه کرد: سیل اردیبهشت ماه امسال متاسفانه جان تعدادی از شهروندان را گرفت و زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از این بحران وجود نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چرا از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ که شورا این طرح را مصوب کرد تا کنون هیچ اقدام موثری در جهت مطالعه امکان‌سنجی و مکان‌یابی این چهار نقطه برای احداث فضای ایمنی شهری انجام نشده است؟ چه کسی متولی پیگیری این طرح دوفوریتی است که نزدیک به ۱۰ ماه از تصویب آن می‌گذرد؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز