خبرگزاری کار ایران

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان؛

حفظ و تقویت فضای همدلی در نیکشهر فضای رشد را فراهم خواهد کرد

حفظ و تقویت فضای همدلی در نیکشهر فضای رشد را فراهم خواهد کرد
کد خبر : ۱۵۱۶۵۶۷

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: فضای همدلی خوبی در شهرستان نیکشهر وجود دارد که باید حفظ و تقویت شود و هر چقدر این وحدت و انسجام تقویت شود فضای رشد را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مصطفی محامی همزمان با سفر به شهرستان نیکشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور پیدا کرده و عنوان داشت:  مرحوم شیخ حسین بحرانی در بخشی از کتاب "الطریق الی‌الله" می‌فرمایند خداوند متعال انسان را در دنیا با یک زندگی محدود آفریده و در آخرت با یک زندگی نامحدود مواجه هستیم و در این فرصت کوتاه و سرمایه کم باید یک زندگی ابدی را بسازیم که به صورت عادی شدنی نیست اما خداوند متعال راه‌کارهایی جهت کسب موفقیت برای ما قرار داده است.

آیت‌الله محامی بیان داشت: خداوند متعال راهکارهای مختلف قرار داده تا بتوانیم با سرمایه کم زندگی ابدی بسازیم ابتدا اینکه به کارهای ما ضریب داده مثلا یک ساعت فکر کردن از هفتاد سال عبادت ارزش بیشتر دارد، شب قدر که عبادت در این شب بهتر از هزار شب است و یا وقتی کاری انجام می‌دهید که دامنه تاثیرگذاری آن زیاد است کار شما ارزش مضاعف پیدا می‌کند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: به طور معمول پرونده عمل انسان پس از مرگ بسته می‌شود اما خداوند لطف کرده تا پرونده عمل ما با مرگ بسته نشود که این از طریق انجام برخی امورات قابل انجام است و باید بهترین و تأثیرگذارترین کار را انجام دهیم تا آینده خود را بسازیم.

وی افزود: برای اینکه آخرت با کیفیتی بسازیم باید کار را برای خدا انجام دهیم و   بهترین و زیباترین کار را انتخاب کنیم و آن را به بهترین شکل و با نهایت اتقان انجام دهیم چرا که ور حدیثی از پیامبراکرم(ص) آمده است " رحم اللّه امرءا عمل عملا صالحا فأتقنه" خدا رحمت کند کسی که وقتی کاری انجام می‌دهد آن کار را درست و متقن انجام دهد‌‌.

وی گفت: نیت خوب ، کار خوب، انجام کار به صورت تمیز و حداکثر بهره‌وری از فرصت‌ها عامل سعادت در آخرت خواهد بود.

امام جمعه زاهدان افزود: در گذشته از نیکشهر و مردمانش خاطرات خوشی داریم و حال و هوای این نقطه با سایر شهرستان‌ها متفاوت بود و مردمان این خطبه  عاطفه و مهربانی یشتری به خرج می‌دادند و همراهی خوبی با انقلاب داشتند.

آیت‌‌الله محامی فضای همدلی خوبی در سطح شهرستان نیکشهر وجود دارد که باید حفظ و تقویت شود و هر چقدر این وحدت و انسجام تقویت شود فضای رشد را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه عنوان کرد: رزمندگان مقاومت با سختی‌های زیادی روبرو و حتی خانواده‌های آن‌ها هم در معرض خطر هستند و عجیب است که صدای آنچنانی از جهان اسلامی بلند نمی‌شود اما مردم فلسطین به وعده‌های خداوند متعال امیدوار هستند و مقاومت می‌کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: شهادت و ترور نیروها گرچه ضربه وارد می‌کند اما کار جبهه مقاومت را متوقف نخواهد کرد و این روزها صحنه درگیری در درون رژیم صهیونیستی و در غزه است و انتخاب "یحیی السنوار" به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس یک پیام برای ایران و یک پیام برای اسرائیل داشت چرا که این فرد نزدیک‌ترین فرد به ایران بوده و کسی است که با تمام وجود حمایت‌های ایران و سردار سلیمانی از جبهه مقاومت را دیده و درک کرده و بهترین کسی است که می‌داند ایران برای آن‌ها چه کرده و پیام به اسرائیل این است که اگر تو فرمانده‌ جبهه سیاسی و مسئول دفتر سیاسی را به شهادت رساندی حالا فرمانده عملیات نظامی جای او را خواهد گرفت و مسیر مقاومت‌ با قوت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز