خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

ارائه 14 طرح کارآفرینی بانوان در سیستان و بلوچستان / ۲۱ پارک جدید بانوان در استان راه اندازی می شود

ارائه 14 طرح کارآفرینی بانوان در سیستان و بلوچستان / ۲۱ پارک جدید بانوان در استان راه اندازی می شود
کد خبر : ۱۵۱۵۹۱۹

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۲۱ پارک بانوان جدید با هدف ارتقای سلامت جسمی و روحی زنان این استان در مراحل جانمایی، کلنگ زنی، ساخت اولیه و افتتاح فاز یک قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا زهرا ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، بمناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار، اظهار داشت: شرایط جامعه می طلبد که خدمات دولت تبیین شود و خبرنگاران به درستی این مسئولیت را انجام می دهند. اگر قلم شیوای رسانه و پرداختن درست آنان به مباحث نباشد ، در فراوانی کارها نمی توان به مباحث مختلف پرداخت.

وی افزود: رسانه ها در بحران کرونا و در زمان سیل، توانستند ما را به نتیجه نهایی برسانند و تنها استانی بودیم که در زمان کرونا توانستیم با کمک های مردمی که از طریق اطلاع رسانی ،دریافت شد، این بیماری را مهار کنیم.

راه اندازی کافه دختران در پارک علم و فناوری

وی عنوان کرد: با توجه به پرسشی که از دانشجویان در خصوص کمبودهای تفریحی شان در استان داشتم، به نبودن یک کافه دخترانه در زاهدان اشاره کردند که در پارک علم و فناوری این موضوع در دست اقدام است و قرار است یک کافه دخترانه راه اندازی شود.

وی افزود: نیاز بعدی، افزایش تعداد پارک های بانوان در سراسر استان بود که به این منظور، ساخت پارک بانوان به دلیل  آزادی و راحتی و نیز امکان انجام فعالیت های ورزشی جمعی، کمک بزرگی به حفظ سلامت بانوان می‌کند از طرفی محیط اختصاصی بانوان امکان همراهی فرزندان را هم دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه بانوان پیگیری ایجاد پارک بانوان در تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان بود چرا که تا سال ۱۴۰۰ آغاز کار هیچ پارک بانوانی در استان وجود نداشت اما هم اکنون ۲۱ پارک جدید بانوان در حال مراحل مختلف راه اندازی قرار دارد.

وی افزود: در بحث فرایند توانمند سازی بانوان، اقدامات بسیاری انجام شده و بالغ بر 24 فعالیت در حوزه اقتصادی، در دفتر بانوان استانداری رقم خورده است.

ابراهیمی عنوان کرد: برای اولین بار 2 دیپلم افتخار گرفتیم و بالغ بر 50 دوره آموزشی برگزار کرده ایم همچنین اولین بوت کمپ های تخصصی آموزشی را با حضور 18 مدرس کشوری در تهران برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به فعال شدن خانه های مهارت در استان، اظهار. داشت: پیگیری برای انجام بهسازی و راه‌اندازی مجدد باغ خانواده زاهدان بعد از ۱۵ سال، اتمام پروژه کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان هیرمند بعد از ۱۲ سال، اتمام پروژه کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان نیکشهر بعد از ۹ سال، ساخت سالن ورزشی کانون فرهنگی اجتماعی شهرستان زابل، افتتاح فاز یک پارک بانوان زابل، اتمام گرمخانه بانوان زابل و ساخت گرمخانه بانوان زاهدان با پیشرفت۶۰ درصدی از دیگر اقدامات در حوزه بانوان استان در سالهای اخیر به منظور افزایش نشاط اجتماعی بوده است.

وی همچنین احیاء سوله ورزشی بخش بزمان ایرانشهر بعد از ۲۰ سال و ایجاد سالن ورزشی بانوان، پیگیری ایجاد سالن ورزشی ویژه بانوان در حاشیه شهر زاهدان برای اولین بار و آغاز عملیات ساخت پردیس فرهنگی شهید رجایی در حاشیه شهر زاهدان را از دیگر اقدامات در حوزه بانوان استان ذکر کرد که در سال‌های اخیر برای نخستین بار محقق شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: تقویت نقش زنان و توسعه فرصت‌ها در راستای مشارکت آنان در فعالیت‌های ورزشی، تامین و توزیع متوازن امکانات برای بانوان، تلاش در راستای افزایش سلامت روانی و جسمانی و افزایش نشاط و شادابی آنان، کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقاء کیفیت زندگی از مهمترین اهداف برای پیگیری ایجاد فضاهای مناسب برای ورزش بانوان در استان بوده است.

سهم 55 درصدی بانوان سیستان و بلوچستان از شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به ثمر نشستن یک ایده نوآورانه، طی کردن مراحل رشد و بلوغ تا رسیدن به بازار، طاقت‌فرسا، زمان‌بر و نیازمند استمرار است که با توجه به پشتکار، تلاش و انگیزه بالای بانوان، آنان به خوبی توانسته‌اند از عهده این کار مهم برآیند و سهم قابل توجهی در راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع خلاق داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین با اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی و توانمندسازی، نرخ مشارکت بانوان استان از رتبه ۱۸ به هشت کشوری ارتقا یافت که دستاوردی مهم در حوزه بانوان بشمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح بزرگترین کارگاه تلفیقی آموزشی و مهارتی در حاشیه شهر زاهدان با حضور هزار و ۱۰۰ خانم، برگزاری ۵۰ دوره آموزشی تخصصی مهارت آموزشی، تشکیل نخستین دپارتمان طراحان لباس استان در زاهدان، افتتاح نخستین نمایشگاه تولیدات و منسوجات بانوان توان‌یاب با هدف کارآفرینی، بهره‌برداری از نخستین خانه صنایع دستی استان در زاهدان و برگزاری ۱۵ همایش کارآفرینی بانوان با حضور مدرسان کشوری در شهرستان‌های استان از جمله اقدامات ارزشمند حوزه بانوان استان طی سال‌های اخیر است.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین ایجاد اولین غرفه‌های عرضه محصولات صنایع دستی بانوان استان در سالن ترانزیت فرودگاه زاهدان، ایرانشهر و زابل، افتتاح واحد بومگردی بانوان در بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، اولین واحد نانوایی ویژه بهبود یافتگان در زاهدان، راه‌اندازی اولین خانه مهارت ویژه دختران شبه خانواده بهزیستی و آموزش فروش محصولات در بستر فضاهای مجازی از دیگر اهداف حوزه بانوان استان بوده که در سالهای اخیر محقق شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز