خبرگزاری کار ایران

افزایش ساعت کار اماکن تاریخی در کرمانشاه

افزایش ساعت کار اماکن تاریخی در  کرمانشاه
کد خبر : ۱۵۱۵۵۶۶

مدیر گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ساعت کاری اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام اربعین حسینی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علیرضا برشاهی با اشاره به آغاز حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: هرساله در این ایام، خیل عظیمی از زوار از مسیر استان کرمانشاه برای رسیدن به عتبات عالیات تردد می‌کنند که بخش زیادی از آنها با خودروهای شخصی راهی این سفر معنوی می‌شوند.

وی ادامه داد: بخشی از این زائرین در سالهای گذشته در مسیر بازگشت خود از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید داشتند که این موضوع افزایش آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان را به همراه داشت. 

مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: امسال نیز به منظور اینکه زمینه‌ای فراهم شود تا زائرین بیشتری در مسیر بازگشت خود بتوانند از جاذبه‌های استان بازدید داشته باشند، ساعت کاری پنج مکان تاریخی دارای ورودی استان را افزایش دادیم. 

وی تاق‌بستان، بیستون، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا  و تکیه بیگلربیگی را پنج مکان تاریخی دارای ورودی استان معرفی کرد و گفت: ساعت کاری محوطه تاریخی تاق بستان که پیش از این از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر بود از شنبه تا چهارشنبه به ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب افزایش پیدا می‌کند و روزهای پنج‌شنبه و جمعه بلیط فروشی تا ساعت ۲۱ شب نیز ادامه خواهد داشت. 

برشاهی ادامه داد: محوطه جهانی بیستون، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا و تکیه بیگلربیگی نیز در این ایام تا ساعت ۱۹ عصر فعال هستند و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز این زمان به ساعت ۲۰ شب افزایش می‌یابد. 

به گفته این مسئول، افزایش ساعت کاری اماکن تاریخی دارای ورودی استان از امروز(۲۰ مرداد) اعمال شده و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز