خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز خبرداد؛

آغاز به کار طرح محلات در منطقه ۱۱ شیراز با رویکرد احیا

آغاز به کار طرح محلات در منطقه ۱۱ شیراز با رویکرد احیا
کد خبر : ۱۵۱۵۴۵۵

رئیس شورای شهر شیراز گفت: هدف اصلی طرح محلات با محوریت مساجد، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مساجد در محلات و احیای فرهنگ دینی در محله ها با محوریت مساجد است.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم حسینی در جلسه ای بر ظرفیت بالای مساجد در ایجاد انسجام اجتماعی و فرهنگی، بر ضرورت حمایت از این طرح تاکید کرد.

وی همچنین بر این نکته مهم اشاره داشت که انتظار از همه مساجد یکسان نیست و هر مسجد باید متناسب با ظرفیت خود به فعالیت‌های فرهنگی بپردازد.

بهزاد پرنیان، شهردار منطقه ۱۱، نیز با ابراز خرسندی از اجرای این طرح، بر اهمیت مشارکت مردم در کنار مدیریت شهری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی محلات تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که مدیریت شهری تنها به خدمات زیربنایی مانند جمع‌آوری زباله و احداث پل محدود نمی‌شود، بلکه باید به موضوعاتی همچون فرهنگ و ارتقای سطح زندگی شهروندان نیز توجه ویژه داشته باشد.

محمد علی چوبینی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، نیز با اشاره به حمایت شورای شهر و فرمانداری از این طرح، بر اهمیت نقش مساجد در شکل‌دهی هویت فرهنگی محلات تاکید کرد. وی همچنین اعلام کرد که این طرح به یک قانون تبدیل شده است و به عنوان یک کار بزرگ در سطح شهر شیراز اجرا خواهد شد.

در این جلسه، بر نقش محوری شورای مسجد و امام محله در اجرای این طرح تاکید شد.

همچنین، سازوکار اجرایی این طرح و نحوه ارزیابی ظرفیت‌های مختلف مساجد برای مشارکت در این طرح تشریح شد.

قره خانی فرمانده حوزه احمد ابن موسی(ع) نیز در این جلسه به برخی از چالش‌های پیش روی اجرای این طرح در مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد و خواستار رفع این موانع شد.

با اجرای این طرح، انتظار می‌رود که مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی محلات، نقش پررنگ‌تری در زندگی اجتماعی و فرهنگی شهروندان ایفا کنند و به احیای ارزش‌های دینی و اسلامی کمک شایانی کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز