خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر صدرا:

جهاددانشگاهی پیشقراول آموزش شهرداران شود

جهاددانشگاهی پیشقراول آموزش شهرداران شود
کد خبر : ۱۵۱۳۶۷۱

رئیس شورای شهر صدرا، آموزش شهرداران را یکی از نیازهای اساسی در بسیاری از نقاط کشور دانست و از جهاددانشگاهی خواست تا پیشقراول این قضیه باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، روح‌الله شجاعیان، رئیس شورای شهر صدرا در این دیدار با یادآوری اینکه تا حدودی با وظایف جهاددانشگاهی آشناست، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند قطب آموزش در حوزه مدیریت شهری را تشکیل دهد و پیشقروال این نهضتی باشد که جای آن بسیار خالی است.

وی ادامه داد:‌ مخصوصا در حوزه تربیت شهرداران، جهاد دانشگاهی با توجه به سابقه و قدمتی که دارد می‌تواند پرچمدار این قضیه و پیشگام باشد.

شجاعیان اظهار کرد: قابی که در شهر ما و سایر نقاط کشورمان خالی است و به نظر می‌رسد فضا و متولی برای آن نداریم، بحث شهردارپروری است و باید به این نکته توجه شود. 

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند ابتکار به خرج داده و در کشور آموزش شهرداران را به عهده گیرد، این مسئله را نیاز بسیاری از شهرها دانست و گفت: حتی می‌توان قانونی مصوب کرد که هر کسی می‌خواهد شهردار شود باید دوره آموزشی را در جهاددانشگاهی بگذراند.

رئیس شورای شهر صدرا ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در این زمینه گفت: می‌توانیم مطرح کردن این نیاز را به صورت همایش کشوری انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه مشکل عمده شهرداری‌ها کمبود درآمد پایدار است و باید به فکر تأمین این مبحث باشند، از جهاددانشگاهی خواست تا اگر در این حوزه پیشنهادات یا طرح‌هایی دارد ارائه کند. 

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این دیدار با معرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این نهاد گفت: تعاملات خوبی با مناسبت‌های شهری داریم و آماده همکاری با بخش‌های مختلف مدیریت شهری هستیم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در کارهای جهاددانشگاهی بسیار مهم است و از این حیث می‌توان تعاملات خوبی با مدیریت شهری صدرا داشته باشیم، برخی از ظرفیت‌های این نهاد که قابل استفاده در مدیریت شهری هستند را برشمرد و گفت: ساختاری با عنوان کانون ارزیابی شایستگی مدیران در جهاددانشگاهی وجود دارد که برای شهرداری شیراز حداقل سه دوره در سال‌های گذشته کار ارزیابی مدیران و کارشناسان شهرداری را انجام داده‌ایم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز