خبرگزاری کار ایران

شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان در خوزستان افتتاح شد

شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان در خوزستان افتتاح شد
کد خبر : ۱۵۱۱۷۷۷

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در راستای تحقق سند تحول و تعالی قضایی، به منظور گسترش و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در این مراسم گفت: مفتخر هستیم که در شورای حل اختلاف استان و به برکت کارهای عظیم صورت گرفته، عفو، گذشت، بخشش و صلح و سازش بر اساس برنامه‌های عملیاتی در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی را محقق کنیم و این برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: سال گذشته شوراهای حل اختلاف در تمامی آیتم‌های برنامه‌های عملیاتی مقام اول را کسب کرده و این مرهون مجاهدت‌های خستگی ناپذیر، تلاش‌های مضاعف و همت والای اعضای شوراهای حل اختلاف استان بوده و جا دارد از تمامی این عزیزان صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

این مقام قضایی به کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم با ایجاد صلح و سازش تاکید کرد و گفت: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، امری ضروری است که از اهداف مهم دستگاه قضائی می‌باشد و کاهش چشمگیر پرونده‌ها به دادگاه‌ها و دادسراها مشهود و منجر به ایجاد امنیت و آرامش در استان شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: با وجود قشر زحمت کش کارگران، چرخ اقتصادی کشور میچرخد و اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما به وجود آمد باید از طریق شورای حل اختلاف و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود، با راه اندازی این شعبه حتماً آثار بسیار خوبی برای طرفین دارد و همواره پرونده‌های آنان با صلح و سازش مختومه خواهند شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی عنوان کرد: گسترش و ترویج صلح و سازش آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد و موجبات تقویت امنیت و آسایش پایدار خواهد بود و باید در این زمینه تلاش‌های مضاعفی داشته باشیم.

وی بر استفاده از ظرفیت کارگران در ترویج و گسترش صلح و سازش تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت گذشت و عفو در جامعه، بزودی برای جمعی از جامعه کارگری که در زمینه صلح و سازش توانمند هستند ابلاغ صلح یار صادر تا در این امر مهم به دستگاه قضایی کمک کنند.

در ادامه این مراسم اعضای شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان با گرفتن ابلاغ‌های خود در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز