خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد؛

ارجحیت تغذیه با شیر مادر بر هر گونه تغذیه جایگزین

ارجحیت تغذیه با شیر مادر بر هر گونه تغذیه جایگزین
کد خبر : ۱۵۱۱۶۷۴

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همزمان با هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر بر ارجحیت تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی شمار برای تمامی شیرخواران بر هر گونه تغذیه جایگزین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جعفرزاده، معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: شعار این هفته که از ۱۰ الی ۱۶ مردادماه برگزار می شود با عنوان ((حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیرمادر برای همه)) نامگذاری شده است.

وی ضمن تبریک این هفته بیان داشت: با توجه به اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر سالجاری در راستای دستیابی به اهدافی از جمله ارتقاء آگاهی جامعه در خصوص چالش های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر و توسعه بستر مناسب جهت دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر گروههای آسیب پذیر جامعه می باشد، همراهی و حمایت کلیه افراد و سازمان ها را طلب می کند، لذا تلاش برای ترویج تغذیه با شیر مادر باید در تمامی سطوح جامعه ادامه یابد. 

معاون بهداشت دانشگاه اظهارداشت: به موازات پذیرش روز افزون شیردهی از لحاظ فرهنگی و آگاهی رو به گسترش در مورد فواید شیرمادر، در محیط کار نیز باید گرایش بیشتری نسبت به تغذیه با شیر مادر ایجاد شده و مسئولین بهداشتی و همچنین عامه مردم باید تلاش خود را برای تضمین قانونی حمایت از تغذیه با شیر مادر ادامه دهند و به عنوان یکى از حقوق اولیه به رسمیت شناخته شود. 

وی با اشاره به ارجحیت تغذیه با شیر مادربه خاطر مزایای بی شمار برای تمامی شیرخواران بر هر گونه تغذیه جایگزین گفت: توجه به بند ۲۲ قانون جوانی جمعیت در رابطه با این موضوع، کلیه ادارات و سازمان های دارای کارکنان خانم را موظف می نماید زیر ساخت های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب جهت استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقاء برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مشاورین تخصصی شیر مادر، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم گردیده است.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز