خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراضی نیروهای شرکتی تاسیساتی بیمارستان پلدختر

تجمع اعتراضی  نیروهای شرکتی تاسیساتی بیمارستان پلدختر
کد خبر : ۱۵۱۱۱۷۳

کارگران بخش تاسیسات بیمارستان پلدختر با تجمع در محل این مرکز، نسبت به عدم پرداخت حقوق خود توسط شرکت پیمانکار اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نیروها در ملاقات با مدیر بیمارستان پلدختر با بیان اینکه 6 ماه حقوق نگرفته‌اند، بیان کردند: شرکت جدید پاسخگوی آنها نیست و حتی به تماس‌هایی که از طرف بیمارستان گرفته می‌شود، جواب نمی‌دهد.

عباس جودکی رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان پلدختر در این خصوص گفت: نگهداشت بیمارستان پلدختر طبق روال قبلی و برگزاری مناقصه از طرف دانشگاه علوم پزشکی لرستان به شرکت خصوصی واگذار شده است و این شرکت از اردیبهشت ماه امسال  می بایست حقوق پرسنل خود را پرداخت می‌کرد ولی متاسفانه با گذشت سه ماه پیمانکار حقوق نیروهای تاسیسات را نپرداخته است.

وی افزود: طبق مفاد قرارداد بین دانشگاه علوم پزشکی و شرکت پیمانکار، این شرکت باید حقوق سه ماهه اول پرسنل را پرداخت می کرد اما متاسفانه این بند از قرارداد رعایت نشده است.

جودکی با عنوان اینکه تخلف های شرکت پیمانکار تنها مربوط به حقوق و معوقات پرسنل نیست اظهار داشت: عدم تجهیز کامل کارگاه، رعایت نکردن قوانین کار و ایمنی در محل کار مانند ندادن لباس کار مناسب به پرسنل، عدم تحویل و تحول تجهیزات بیمارستان، نداشتن بیمه حوادث کارکنان از تخلفاتی است که شرکت پیمانکار جدید رعایت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر انجام کار به عهده دانشگاه علوم پزشکی به عنوان کارفرمای اصلی است، گفت: طبق مفاد قرارداد دست دانشگاه علوم پزشکی برای الزام شرکت بر رعایت قوانین باز است انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر طرف قرارداد اعمال شود.

رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان پلدختر ضمن استمداد از رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای حل مشکل حقوق پرسنل تاسیسات بیمارستان پلدختر بیان داشت: متاسفانه اغلب شهرهای استان با این مشکل مواجه اند.

جودکی اضافه کرد: با احتساب حقوق معوقه شرکت قبلی، این معوقات حقوقی ۶ ماهه شده است  و در این راستا کارگران دچار مشکلات معیشتی شده اند.

وی یادآورشد: از استاندار لرستان بویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود در رفع مشکل این کارگران تلاش وافر داشته باشند

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز