قائم مقام شهردار شیراز:
خطوط چهارگانه مترو شیراز قطعهای از مسیر مطالعات جامع حملونقل است
قائممقام شهردار شیراز بابیان اینکه خطوط چهارگانه مترو شیراز قطعهای از مسیر مطالعات جامع حملونقل است، گفت: ساخت و تکمیل خطوط مترو حداقل ۱۰ درصد از برنامه راهبردی سال ۱۴۰۴ شهرداری شیراز را چه به لحاظ عمرانی چه به لحاظ بودجهای به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایلنا، آیین تکریم و معارفه امیر یقطین رئیس پیشین و علی کلانتری سرپرست سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز با حضور آرش فرجزاده قائممقام شهردار، هادی شهدوست شیرازی معاون حملونقل و ترافیک و معاونین، مدیران و کارشناسان این سازمان حملونقلی ریلی شهرداری شیراز برگزار شد.
قائممقام شهردار شیراز در این آیین با توجه به اهمیت قطار شهری اظهار کرد: مترو یکی از حوزههای مهم شهرداری شیراز در بخش خدمات رسان است.
آرش فرج زاده همچنین تأکید کرد: رسیدن به اهداف اصلی این سازمان و خدماترسانی ایمن و سریع، مستلزم برنامهریزی دقیق است.
وی بابیان اینکه شرایط حاکم بر مترو شیراز از ابتدای فعالیت با شرایطی که در حال حاضر دارد، تفاوت بسیار زیادی دارد، افزود: در حال حاضر مترو شیراز با خطوط چهارگانه را میتوان قطعهای از مسیر مطالعات جامع حملونقل دانست.
قائممقام شهردار شیراز با اشاره به این موضوع که برای خدمات روزمینی شهر شیراز معاونتهای مختلفی در کنار دستگاههای دیگر شهری در حال فعالیت هستند، گفت: برای خدمات زیرزمینی، تمام این خدمات تنها توسط سازمان حملونقل ریلی صورت گرفته است که این، یک مسئله بزرگ برای این سازمان و حتی سایر دستگاههای شهرداری است.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری، خط یک مترو تقریباً تکمیلشده است و درعینحال خطوط ۲، ۳ و ۴ و اتصال خط ۱ به ۴ در دست احداث است که حداقل ۱۰ درصد از برنامه راهبردی سال ۱۴۰۴ شهرداری شیراز را چه به لحاظ عمرانی چه به لحاظ بودجهای به خود اختصاص داده است، پس مطالبه شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز از رئیس سازمان حملونقل ریلی، مطالبهای از جنس عمرانی خواهد بود که بهصورت هفتگی باید به شهردار گزارش داده شود.
قائممقام شهردار شیراز همچنین از امیر یقطین رئیس پیشین، معاونین و همکاران وی به لحاظ افتخارآفرینی در سطح ملی قدردانی و بیان کرد: پروژههای مترو از ارزشمندترین پروژهها در سطح کشور بوده و امید است که علی کلانتری سرپرست این سازمان با حفظ و ارتقای وضعیت فعلی، مترو شیراز را به سمت ترقی و پیشرفت هدایت کند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با قدردانی از رئیس پیشین و برشمردن ویژگیهای سرپرست سازمان، خواستار تبعیت وی از مطالعات جامع حملونقل شهر شیراز شد.
هادی شهدوست شیرازی با بیان اینکه حملونقل ریلی شهر شیراز بسیار گسترده است و تکبعدی نیست، عنوان کرد: ظرفیتهای گستردهای ازجمله سرمایهگذاری، ارتباط با مردم، فرهنگی و اجتماعی نیز در مترو شیراز قابلمشاهده است که از ظرفیت این حوزهها باید به بهترین نحو استفاده کرد.
سرپرست سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز نیز به دو حوزه رویکردی و عملکردی در این سازمان اشاره و بیان کرد: حوزه رویکردی را حوزه مدیریت شهری بهخصوص شهردار مشخص میکند که سازمان بر اساس ابلاغ در همین حوزه هدایت خواهد شد و ما نیز در حوزه عملکردی همکاران توانمندی راداریم که در این حوزه زحمات زیادی را کشیدهاند.
علی کلانتری با بیان اینکه در بحث الگوسازی و مطرح کردن متروی شیراز نیاز است که تلاش بیشتری داشته باشیم، گفت: توانمندی و قابلیتهای این سازمان باید با حضوری فعالتر در سطح کشور به سمع و نظر هموطنان برسد.
امیر یقطین رئیس پیشین سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز نیز با تشریح ساختار بخش ساخت در ادوار مختلف گفت: ما در بخش بهرهبرداری قسمتهای مختلفی را ازلحاظ مسافربری، تعمیرات اولیه، تعمیرات ثانویه، اوورهال و سایر بخشهای دیگر داریم و سعی کردیم بخش ساخت را با حداکثر توان پیش برده و خطوط مختلفی را شروع کردیم که ساخت همزمان این خطوط امری سخت و دشوار بوده است.