خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد؛

ساخت‌وسازهای غیرمجاز موجب خسارت‌ به زیست‌بوم منطقه می‌شود

ساخت‌وسازهای غیرمجاز موجب خسارت‌ به زیست‌بوم منطقه می‌شود
کد خبر : ۱۵۱۰۱۹۱

استعلام آخرین وضعیت ملک موردنظر قبل از انجام هرگونه معامله

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: خسارت‌های جبران‌ناپذیر جانی و مالی برای شهروندان در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و آسیب‌های جدی به زیست‌بوم منطقه و اشاعه و باب‌شدن سوءاستفاده افراد سودجو می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا جاویدی اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخلاف قوانین مصوب شهرسازی است و موجب خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی برای شهروندان است.

به گفته وی؛ ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌سلامت و ایمنی شهر و حریم آن آسیب‌زده و در حوادثی مانند آتش‌سوزی، سیل، زلزله، حوادث غیرطبیعی و طبیعی باعث آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر جانی و مالی به شهروندان می‌شود.

 سخنگوی شهرداری شیراز با توجه به برخی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باغات در منطقه گویم افزود: متأسفانه ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در منطقه گویم در گذشته انجام شده که برخی افراد با آگاهی و یا بدون آگاهی از وضعیت احداث بنای ملک مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند. 

جاویدی بیان کرد: با وجود اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از روش‌های مختلف توسط شهرداری منطقه، بعضا هنوز شاهد هستیم که برخی افراد بدون توجه به اعلام‌ها و اخطارها بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح اقدام به عملیات ساخت‌وساز غیر مجاز می‌کنند که با موانع قانونی مواجه می‌شوند.

 وی تصریح کرد: خسارت‌های جبران‌ناپذیر جانی و مالی برای شهروندان در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و آسیب‌های جدی به زیست‌بوم منطقه و اشاعه و باب‌شدن سوءاستفاده افراد سودجو سبب می‌شود که مسئولین واکنش‌های بازدارنده و قانونی در خصوص جلوگیری از این رفتار خلاف قانون انجام دهند.

جاویدی عنوان کرد: عملیات جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر قانونی در منطقه گویم در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با محوریت امور اراضی جهاد کشاورزی و همچنین تعامل و همکاری در گشت هم‌پوشان با حضور دستگاه‌های مختلف نظیر راه و شهرسازی، شهرداری و ... و به‌منظور کنترل ساخت‌وسازها در حریم شهر صورت گرفته و ادامه دارد.

وی خطاب به شهروندان یادآور شد: قبل از انجام هرگونه معامله و خرید، به شهرداری منطقه مربوطه خود مراجعه و از آخرین وضعیت ملک موردنظر استعلام و از سلامت و داشتن مجوزهای قانونی اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز