خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب کارگزاران:

کشور ایران فرصت اشتباه کردن ندارد / نمی‌توان هیچ خطایی را پذیرفت

کشور ایران فرصت اشتباه کردن ندارد / نمی‌توان هیچ خطایی را پذیرفت
کد خبر : ۱۵۰۹۳۶۷

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم با تأکید بر اینکه کشور ایران فرصت اشتباه کردن ندارد، گفت: کشور در شرایط بسیار حساسی است و نمی‌توان هیچ خطایی را پذیرفت. فرصت هیچگونه آزمون و خطایی وجود ندارد و کوچکترین اشتباه چالش‌های کشور را بیشتر می‌کند و در سیکل مشکلات قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین مرعشی در مراسم تجلیل از اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان مرکزی که در سالن کوه نور هتل امیرکبیر اراک برگزار شد، افزود: با یک ورق خوردن برگه‌ای از تاریخ، شرایطی فراهم شد تا ملت ایران به طور مجدد دست به انتخاب بزنند.

وی ادامه داد: خداوند به ملت ایران عزت داد تا در اوج ناامیدی، امید دیگری را خلق کنند و این سرمایه‌ای نیست که رئیس‌جمهور به سادگی از کنار آن بگذرد. در انتخابات اخیر شرایطی برای کشور فراهم گشت و با هوشمندی رهبر معظم انقلاب سرنوشت انتخابات عوض شد.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم اظهار داشت: امروز از تمامی هزینه‌های کشور، 25 درصد کسر بودجه وجود دارد و یک‌چهارم بودجه با استقراض تأمین می‌شود. از سوی دیگر در صندوق‌های بازشستگی به جز تأمین‌اجتماعی، بیش از 90 درصد پرداخت حقوق باید از دولت تأمین شود.

مرعشی تصریح کرد: در هر گوشه‌ای از کشور، هر مسئله‌ای که دیده می‌شود، پر از چالش است. سال جاری هفتمین سالی است که مردم تورم 40 درصد را تحمل می‌کنند. این در حالی است که دستمزدها 25 درصد افزایش دارد و دخل و خرج ملت و مردم متناسب نیست.

وی بیان داشت: صنعت برق وضعیت مطلوبی ندارد. برق کارخانجات تولیدی قطع شده، تولید فولاد در چند ماه اخیر 57 درصد کاهش یافته و 30 درصد تولیدات بخش کشاورزی نیز کم شده است تا برق خانگی قطع نشود. هم‌اکنون کشور با 15 هزار مگاوات کمبود برق مواجه است.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم تأکید کرد: در دوران 8 سال ریاست جمهوری مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی 105 میلیارد دلار و در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی 115 میلیارد دلار نفت فروخته شد.

مرعشی ابراز داشت: از آغاز پیداش نفت در منطقه و شهر مسجد سلیمان در سال 1280 تا پایان دولت خاتمی 400 میلیارد دلار نفت به فروش رسید. اما با وجود اینکه در 8 سال ریاست جمهوری محممود احمدی‌نژاد 650 میلیارد دلار درآمد نفتی وصول شد، سند چشم‌انداز و توسعه ایران روزی زمین ماند.

وی به وضعیت سیاسی و اقدامات فعالان این حوزه در طیف‌های مختلف که سبب ضررهای بسیاری به کشور شد اشاره داشته و اضافه کرد: سال 1384 جریان‌های اصلاحات و اصولگرا هیچکدام به ملت ایران رحم نکردند و خودخواهی‌های سیاسی جای دلسوزی و مسئولیت‌پذیری را گرفت.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم به موضوع سند چشم‌انداز 20 ساله کشور که از 1384 ابلاغ شد اشاره کرد و گفت: 19 سال پیش رهبر معظم انقلاب سند چشم‌انداز 1404 را ابلاغ کردند که این سند نتیجه اقدامات کارشناسی در مجمع تشخیص مصلح نظام بود.

مرعشی افزود: طبق این سند مقرر شد تا اقتصاد ایران کشور نخست منطقه باشد. این در حالی است که یک سال دیگر، آن ضرب‌الاجل به پایان می‌رسد. نخستین دولتی که سند چشم‌انداز 20 ساله کشور را بایگانی کرد، دولت احمدی‌نژاد بود. این در حالی است که بیشترین منابع را داشت.

وی به وضعیت اقتصادی سایر کشورهای منطقه که با رشد قابل توجهی روبرو هستند اشاره کرده و ادامه داد: دولت‌های رقیب هنگامی که سند چشم‌انداز ایران را دیدند، عزم خود را جزم کرده و رشد کردند. امروز اقتصاد عربستان سعودی 3 برابر، ترکیه 2 برابر و امارات متحده 1.5 برابر ایران است.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم اظهار داشت: تنها کشور موفق‌تر از ایران در دموکراسی ترکیه است. کشوری که بر اساس اصول لائیک پایه‌گذاری شد. آتاتورک بر روی خرابی‌های عثمانی، ترکیه نوین را پایه‌گذاری و یک ارتش برای حفظ لائیک سازماندهی کرد.

مرعشی به دیگر اقدامات ترکیه برای تثبیت خود اشاره داشته و تصریح کرد: به دلیل پایمردی ترک‌ها، دولت آتاتورک استمرار یافت. در این راستا ترک‌ها صندوق‌های رأی را ترک نکردند و آنقدر پای اصول خود ایستادند که نظام حاکم بر ارتش در مقابل اراده مردم مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه برگزار می‌شود. کشور تجربه فشار حداکثری ترامپ را دارد و با این حال ممکن است دوباره ترامپ روی کار بیاید. پیش از ظهور ترامپ تحریم‌ها مصوبه شورای امنیت بود و در آن شرایط یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت رسماً به فروش می‌رسید و دارو و غذا تأمین می‌شد.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم با اشاره به اینکه چالش‌های بسیاری در کشور وجود دارد، تأکید کرد: مسئولیت مسعود پزشکیان بسیار سنگین است. در این رابطه تمامی مسئولان، سیاسیون و ملت در قبال وضعیت موجود مسئول هستند.

مرعشی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی شرایط ایران خوب نیست، ابراز داشت: بر این اساس همه باید تلاش کنند و با احترام به تصمیم‌های پزشکیان، کشور را وارد ریل توسعه و سرمایه‌گذاری کنند تا از این مسیر یک شأن برای ملت ایران ایجاد شود.

وی اضافه کرد: تمامی کسانی که که برای انتخاب پزشکیان همت و تلاش کردند، باید بدانند که طلبکار ایشان نیستند و تنها مطالبه‌ای که وجود دارد مدیریت خوب کشور است. مهم نیست پزشکیان چه کسانی را به کابینه دعوت می‌کند، مهم این است که کشور باید به شایستگی اداره شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز