خبرگزاری کار ایران

نظارت پهپاد بر مسیر تردد زائران اربعین در جاده‌های کرمانشاه

نظارت پهپاد بر مسیر تردد زائران اربعین در جاده‌های کرمانشاه
کد خبر : ۱۵۰۸۴۸۵

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پهپادها تمامی مناطق قصرشیرین، خسروی، پارکینگ‌ها و صفر مرزی را پایش می‌کنند تا با مدیریت بحث ترافیکی جاده‌ها، بلافاصله مسیر جایگزین اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سید شهرام کهریزی در رابطه‌ با آمادگی مسیرهای منتهی مرز خسروی در راستایی راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: سفرهای اربعین آرام‌آرام آغاز شده و روزانه ترددهای جاده‌ای روبه‌افزایش است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به تردد زائران راهی مرز مهران از جاده‌های استان، گفت: علاوه بر تردد زائران به سمت مرز خسروی، بیش از 75 درصد زائران اربعین که از مرز مهران استان ایلام راهی عتبات‌عالیات می‌شوند نیز از جاده‌های استان کرمانشاه تردد دارند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت و هماهنگی لازم از ورودی استان(شهرستان کنگاور) تا حمیل و مرز خسروی، در راستای خدمات ارائه شده از سوی اتوبوس، مینی‌بوس تا خودروهای سواری صورت خواهد گرفت.

کهریزی از آماده‌باش ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری کرمانشاه برای جابه‌جایی زوار خبر داد و اظهار کرد: 997 دستگاه سواری، 819 دستگاه مینی‌بوس و 178 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار آماده هستند.

وی بیشترین دغدغه را برای موج برگشت زوار عنوان کرد و افزود: برای موج برگشت زوار از پایانه مرزی خسروی نیز پیش‌فروش 70 هزار بلیت در نظر گرفته شده است که 30 درصد از پیش‌فروش بلیت‌ها مربوط به ناوگان حمل‌ونقل کرمانشاه و ۷۰ درصد ناوگان سایر استان‌ها (البرز، قم و اصفهان) خواهد بود.

وی اضافه کرد: بحث روکش آسفالت، ترمیم، خط‌کشی، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی از ورودی استان _شهرستان کنگاور تا ورودی استان ایلام و جاده‌های منتهی به مرز خسروی توسط اکیپ‌های راهداری در حال انجام است.

کهریزی با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار بحث پایش هوایی به‌وسیله پهپاد را داریم، افزود: تمامی جاده‌های تردد زوار اربعین پایش تصویری انجام می‌شود و با استقرار یک سیستم مانیتورینگ در مرز خسروی مسئولان تمامی جاده‌ها را به‌صورت آنلاین رصد می‌کنند.

وی با اشاره به فعال‌بودن سیستم پایش پهپاد، گفت: پهپادها تمامی مناطق قصرشیرین، خسروی، پارکینگ‌ها و صفر مرزی را تصویر می‌گیرند تا با مدیریت بحث ترافیکی جاده‌ها، بلافاصله مسیر جایگزین را اعلام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز