خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار همدان:

بیش از چهار هزار شغل در همدان ایجاد شد

بیش از چهار هزار شغل در همدان ایجاد شد
کد خبر : ۱۵۰۷۸۰۰

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: چهار هزار و ۵۰۲ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ایجاد شده که معادل ۲۴ درصد تعهد اشتغال استان است.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان برای امسال ۱۸ هزار و ۶۶۹ نفر است افزود: تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارند.

وی با بیان اینکه عمده اشتغال ایجاد شده خود اشتغالی نهادهای حمایتی و خرد بوده است ادامه داد: اشتغال سالجاری در واحدهای صنعتی، پوشاک، صنایع دستی، کشاورزی، ارشاد اسلامی، صنایع چوب و صنعت و معدن ایجاد شده است.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به تعداد ۱۵ هزار طرح از نهادهای حمایتی و غیر حمایتی از محل جزء سه و چهار تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته به منظور ایجاد اشتغال در این استان تاکنون پرداخت شده است.

شعبانی ادامه داد: در حال حاضر فرصت های شغلی مناسب و قابل توجهی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد که آنها را علاوه بر کاریابی ها در اختیار مراجع و نهادهای مختلف قرار داده ایم تا به جوانان جویای کار معرفی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از رتبه سوم کشوری این استان در صحت نتایج راستی آزمایی فرصت های شغلی استان خبر داد و افزود: راستی آزمایی ها از سوی بخش خصوصی و پیمانکاران از تهران صورت گرفته و در اختیار استان نیست.

شعبانی با بیان اینکه سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه مربوطه صورت می‌گیرد افزود: در مرحله اول از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌ شود و در مرحله دوم تماس با شاغل و در مرحله سوم نظارت بازرسان به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه رصد اشتغال با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اشتغال و دستور رییس جمهور برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار ایجاد شده است.

شعبانی با اشاره به کمک های دولت در حوزه کسب و کار افزود: دولت با پرداخت تسهیلات و مزایایی از قبیل تامین مواد اولیه ضمن ایجاد فرصت های شغلی در فضای کسب و کار، مشوق هایی برای کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد کرده تا بتوانند پایدار بمانند و وضعیت خود را توسعه دهند و کمبودهای خود را به عنوان سرمایه در گردش در حوزه تولید جبران کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز