خبرگزاری کار ایران

استاد سبک کونگ فو توآ فارس:

حمایتی از ورزش کونگ فوتوآ در استان نمی شود/ شاگردانم را در پارک تمرین می دهم

حمایتی از ورزش کونگ فوتوآ در استان نمی شود/ شاگردانم را در پارک تمرین می دهم
کد خبر : ۱۵۰۶۸۰۳

استاد سبک کونگ فو توآ فارس معتقد است گوش شنوایی برای حمایت از ورزش کونگ فوتوآ نیست.

به گزارش ایلنا، کرمعلی بهمنی از اساتید سبک کونگ فو استان فارس و دارای مدال های جهانی این رشته در یک نشست خبری، گفت: از سال 68 هنرهای رزمی را شروع و سبک های مختلف گانگ فو را کار کرده ام اما معتقدم مادر همه سبک ها سبک کونگ  فوتوآ هست که یک هنر و یک ورزش کاملا ایرانی است.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان و حمایت آنان از ورزش مذکور نیز اظهار داشت: متاسفانه مکان مناسبی برای تمرین نداریم و مسئولان اهمیت زیادی نمی دهند؛ با هزینه خودمان در مسابقات ملی و بین المللی شرکت می کنیم این در حالی است که در تمام برنامه ها حضوری فعال داشته ایم.

بهمنی ادامه داد: به دلیل نبود مکان تمرین و به ناچار شاگردان خود را در پارک و در منزل شخصی آموزش می دهم.

استاد سبک کونگ فو توآ فارس تصریح کرد: با وجود تمام این کاستی ها فقط به دلیل علاقه ای که به کشورم دارم در بیشتر مناطق محروم که اعتیاد و آسیب های اجتماعی موج می زد، کلاس دایر کرده ام و قهرمان تحویل جامعه داده ام اما انتظار است از ما حمایت شود.

بهمنی خاطرنشان کرد: نامه نگاری های متعددی در طول بیست سال گذشته با مسئولان ارشد کشور انجام داده ایم اما متاسفانه هیچ نتیجه ای حاصل نشد؛ درخواست یک قطعه زمین  دادیم تا خودمان سالن بسازیم و جوانان را آموزش دهیم اما باز هم حمایتی انجام نگرفت.

این استاد کونگ فوتوآ با بیان اینکه تنها ورزشی که حمایت می شود رشته فوتبال است، تاکید کرد: اکثر شاگردانی که پرورش داده ام در یگان های تکاور مشغول به فعالیت هستند و بیشتر آنها کسانی بودند که اگر به موقع به فریادشان نمی رسیدیم، معلوم نبود با وجود اعتیاد و هزاران آسیب اجتماعی امروز در چه وضعیتی قرار داشتند.

وی یادآور شد: از مدیران ورزش استان تقاضا داریم برای حفظ جوانان هم که شده، دست یاری به سوی ما دراز کنند تا بتوانیم جوانان بیشتری را به این ورزش تشویق کنیم.

بهمنی یادآور شد: کونگ به معنای دانایی و فو به معنای طریقت است که گانگ فو توآ یک دانشکده هست به نام دانشکده انشاء تن و روان تن را بسازیم و روح را ارتقا بده ایم   و باید بدانیم که   که این  ورزش برگرفته از 73هزار تکنیک و عکس العمل سازی برای تن انسان و روان انسان گرفته شده

این استاد بین المللی اشاره ای هم به مقام های خود در طول سالیان اخیر داشت و گفت: بالغ بر 26 دوره قهرمان کشور و 6 دوره قهرمان جهان و قهرمان قهرمانان شده ام و چند هزار شاگرد در مقاطع مختلف تحویل جامعه داده ام که در شغل های مختل مشغول به کار هستند.

بهمنی همچنین به رسالت خود که سالم ساختن جامعه از طریق ورزش می باشد اشاره کرد و گفت: جوانان را تشویق به ورزش کردیم و در جامعه مختلف برای سالم سازی آنها مشغول بودیم چراکه معتقدم همه ما با توجه به آسیب های فراوان اجتماعی باید احساس تکلیف کنیم.

به گزارش ایلنا، کونگ‌فو توآ دارای هفت مایگاه است که به غیر از مایگاه اول که به حرکات فیزیکی و فعالیت‌های بدنی می‌پردازد، بقیه به جنبه‌های علمی، عرفانی و پزشکی در خصوص تن و روان اشاره دارد این هنر گانگ فو توآ یک هنر کامل ایرانی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز