خبرگزاری کار ایران

با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از بازیگران و عوامل اجرا؛

بزرگترین تعزیه میدانی کشور ۲۸ تیرماه در صحرارود فسا برگزار می شود

بزرگترین تعزیه میدانی کشور ۲۸ تیرماه در صحرارود فسا برگزار می شود
کد خبر : ۱۵۰۴۶۶۶

مسئول روابط عمومی تعزیه عاشوراییان صحرارود فسا از برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه در شهرستان فسا با عنوان «اشجع‌الناس» خبرداد.

به گزارش ایلنا، حمید حیدری امروز ۲۳ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعزیه میدانی شهرستان فسا از سال ۸۱ تاکنون برگزار می شود و سابقه ۲۲ ساله دارد اما سابقه قدیمی تعزیه‌خوانی به روستای صحرارود فسا بازمی‌گردد که در سال‌های اخیر تغزیه سنتی را در قالب تعزیه جدید به صورت میدانی ارائه داده است.

وی ادامه داد: تنها دو سال تعزیه میدان شهرستان فسا به کرونا در سال های ۱۳۹۹ و  ۱۴۰۰ برگزار نشد.

حیدری با اشاره به اینکه این تعزیه هر سال با موضوعات مختلف برگزار می‌شود و موضوع برنامه امسال« اشجع‌الناس» است؛ گفت: اجرای این تعزیه میدانی از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ است اما برنامه اصلی از ۱۶:۳۰ شروع می‌شود و تا ۱۷:۳۰ به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه، دوازدهم محرم در روستای صحرارود، در یک میدان تعزیه یک هکتاری و ۱۵ هکتار پارکینگ در اطراف آن برای وسایل نقلیه برگزار خواهد شد با احتساب اینکه تمام وسایل امنیتی مهیا خواهد بود.

حیدری افزود: بزرگترین تعزیه میدانی کشور به نام استان فارس است و افتخاری برای ما محسوب می‌شود که ۲۸ تیرماه برابر با ۱۲ محرم این تعزیه میدانی را به نمایش بگذاریم.

مسئول روابط عمومی تعزیه عاشورایان صحرارود فسا با بیان اینکه همه مسائل امنیتی از جمله اورژانس، آتش‌نشانی، آب پاش و ...  مهیا است، گفت: تعداد بازیگران بر اساس نوع نمایش مشخص می‌شود و امسال بیش از ۱۰۰۰ بازیگر در این برنامه ایفای نقش می کنند و با مجموع افراد پشت صحنه به یک‌هزار و  ۵۰۰ نفر می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه شش ماه از تمرین‌های گروه گذشته است،خاطرنشان کرد: مردم شهرستان فسا و روستاهای اطراف چندین ماه درگیر تدارکات این برنامه بوده‌اند و در سازمان‌های مختلف هماهنگی لازم انجام شده است.

مسئول روابط عمومی تعزیه عاشورایان صحرارود فسا  گفت: در حادثه کربلا حضرت عباس(ع) شجاع‌ترین مرد میدان در کنار امام حسین(ع) جنگیدند و امروز افرادی هستند که با کشتارهای فجیع مردم مظلوم غزه و مردم مسلمان را هدف قرار داده‌اند. اشجع‌الناس امروز فرزندان و رزمندگان شجاع ایران هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز