خبرگزاری کار ایران

نماینده البرز در مجلس:

مردم طالقان به دلیل مخالفت وزارت نیرو از سهم فروش ۵ درصدی آب‌ سد خودشان بی بهره شدند

مردم طالقان به دلیل مخالفت وزارت نیرو از سهم فروش ۵ درصدی آب‌ سد خودشان بی بهره شدند
کد خبر : ۱۵۰۴۴۶۶

نماینده شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ در مجلس در ارتباط با سهم حق آبه طالقان گفت: مصوبه خوبی در ارتباط با سهم فروش آب در مجلس داشتیم اما وزارت نیرو با این مصوبه که بابت فروش ۵ درصد آب‌های سدهای کشور در همان منطقه هزینه شود، همراهی نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علی حدادی در شورای اطلاع رسانی طالقان که با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرکل بازرسی کل البرز و جمعی از مدیران البرز و طالقان برگزار شد با اشاره به لزوم بازنگری در آمار جمعیتی این شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه مرکز آمار کشور پاسخ لازم برای تغییر آمار جمعیت طالقان ندادند و به رغم اینکه قبول دارند جمعیت طی دو مرحله سرشماری شده است اما همچنان معیارشان سرشماری اول با جمعیت کمتر است. 

وی افزود: سهل انگاری توسط وزارتخانه ها صورت گرفته است لذا اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی قابلیت اجرا دارد، وزارتخانه‌هایی که ترک فعل کرده اند باید مواخذه می‌شدند و مواخذه بشوند چرا که در این خصوص مشکلاتی برای شهرستان طالقان ایجاد شده است.

حدادی در ارتباط با نقاط حادثه‌خیز در شهرستان طالقان گفت: با توجه به اینکه سالیانه حوادثی در این نقاط دیده می‌شود ولی اقدام پیشگیرانه جدی صورت نگرفته است. لازم است در این بخش و به خصوص در ارتباط با اعتبار بودجه، مسئولان ذیربط نگاه ویژه داشته باشند.  

نماینده البرز در مجلس در ارتباط با سهم حق آبه طالقان گفت: مصوبه خوبی در ارتباط با سهم فروش آب در مجلس داشتیم اما وزارت نیرو همراهی نکرد که بابت فروش ۵ درصد آب‌های سدهای کشور در همان منطقه هزینه شود لذا مردم طالقان به دلیل مخالفت وزارت نیرو با مصوبه مجلس از سهم فروش ۵ درصدی آب‌ سد خودشان بی بهره شدند.

وی در مورد اعتبارات طالقان گفت: بودجه استان در سال ١۴٠٢ حدود ۶٢درصد افزایش داشت و در سال  ١۴٠٣ نیز با افزایش اعتبار به ویژه در ردیف بودجه مناطق محروم مورد توجه قرار گرفت.

حدادی ادامه داد: البرز در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور و برخلاف نیازهایی که به تناسب جمعیت رو به رشد و ۶۶ محله محروم دارد در دو سال گذشته کمترین توجه را در بودجه محله‌محوری داشت که مبلغ کمی بود و در سال جاری با تغییر شاخص ها به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اعتبار بودجه شهرداری کرج چند هزار میلیارد است، ادامه داد: تملک، دارایی برای روستاها و بخش‌های مهم مناطق مختلف بحساب می‌آید و اعتبار بودجه‌ای که توزیع می‌شود با افزایش روبرو شده است.

وی با طرح این سوال که چرا شهرستان کرج، مورد هجمه و حمله ما قرار دارد؟ پاسخ داد: در غرب استان از جمله شهرستان طالقان در حوزه های مختلف، مجموع منابع درآمد متعدد بیش از ۱۸ هزار میلیارد است لذا با توجه به این رقم که مربوط به کل استان است لازم است توزیع اعتبار بودجه نیز خاص کل استان باشد. 

وی در مورد بازنگری طرح آبریز طالقان تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دستور ویژه‌ای صادر کرده است که بازنگری طرح آبریز طالقان انجام شود و اگر عملیاتی شود قطعا برآیند خوبی خواهد داشت. 

حدادی اضافه کرد: در سفر دوم رئیس دولت سیزدهم، مصوبه شهرک صنعتی انجام شد که باید اجرا شود چراکه طالقان به اشتغال نیازمند است. برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از آسیب های اجتماعی یکی از معضلات بزرگ، بیکاری جوانآن است.

نماینده شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفت: با صدور کارت مجوز علاوه بر حذف امضای طلایی، رانت نیز برچیده شد.

حدادی در ارتباط با طرح‌ هادی گفت: بازنگری طرح‌ هادی در طالقان هیچ نتیجه‌ای نداشته و ایراد هم دارد که باید رفع شود. در گذشته این طرح داخل بافت بود و حالا خارج از بافت است که مردم برای دریافت خدمات آب و برق و گاز و تلفن، دچار مشکل شده اند.

این نماینده اضافه کرد: طرح جامع شهر طالقان نیز یکی از مشکلات جدی شهروندان این منطقه است. مقرر شد در شورای برنامه ریزی جلسه آینده این طرح مصوب شود.

انتهای پیام/
معصومه امین زاده
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز