خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

گردشگری جزء برنامه‌های مهم پیش روی اتاق بازرگانی قزوین است

گردشگری جزء برنامه‌های مهم پیش روی اتاق بازرگانی قزوین است
کد خبر : ۱۵۰۳۹۲۱

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: تشکیل انجمن گردشگری با حضور تمام تورها و آژانس‌ها در برنامه‌های اتاق بازرگانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ظهر امروز در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد.

مهدی عبدیان در این نشست با اشاره به اهمیت تک نرخی شدن ارز گفت: چند نرخی بودن ارز یکی از موانع صادرات در کشور است، تک نرخی شدن نه تنها در صادرات تاثیر دارد بلکه از بروز پرونده‌هایی مانند چای دبش هم جلوگیری می‌کند و می‌توانیم سالانه 2 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: رفع تعهدات ارزی هم یکی دیگر از مشکلات حوزه اقتصادی است که سال گذشته در این راستا 20 نشست برگزار شد.

وی عنوان کرد: با وجود وزارتخانه‌های اقتصادی نباید تمام امور بازرگانی به بانک مرکزی واگذار شود؛ چرا که تبادلات ارزی برای این نهاد اهمیت دارد و برای اشتغال و صادرات اهتمامی ندارد.

بازدید از 38 واحد درراستای رفع موانع تولید

به گفته رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین، تا پایان امسال انجمن معدن و خدمات فنی و مهندسی زیرمجموعه اتاق بازرگانی فعال خواهد شد؛ صادرات خدمات فنی و مهندسی از اهمیت برخوردار است و در کشوری مانند ترکیه سالانه 270 میلیارد دلار از این حوزه درآمد کسب می‌شود.

وی ادامه داد: با تمرکزی که به حوزه گردشگری داریم سال گذشته مرمت گراند هتل توسط یکی از تولیدکنندگان آراسنج پذیرفته شد.

عبدیان با اشاره به برنامه ریزی برای صادرات کشمش اظهار کرد: درحال حاضر در ایم حوزه فعال هستیم و صادرات تمام کشمش استان به هندوستان در برنامه‌های اتاق قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه تولید هم برای رفع موانع تولیدکنندگان بازدیدهای مستمر انجام می‌شود که سال گذشته 38 مورد بازدیدی داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در حوزه خارجی اطلاعات و بازارهای هدف از کشورهای خارجی احصاء شده که باعث می‌شود در این حوزه فعال‌تر عمل کنیم.

حضور قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اربیل عراق

وی افزود: برای حوزه صادرات هم برنامه ریزی شده که نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان در اربیل عراق و هدف‌گذاری برای حضور در بازارهای هندوستان و پاکستان ازجمله آن‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با اشاره به مطالبات اتاق بازرگانی از 2 واحد تولیدی گفت: درحال حاضر 20 میلیارد ریال از یک واحد و 60 میلیارد هم از یک واحد دیگر مطالبه داریم.

وی تجهیز اتاق را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و عنوان کرد: 500 میلیارد ریال برای تجهیز کردن ساختمان هزینه شده و بخش‌ها یمختلف مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: برای پروژه‌ای مانند متروی هشتگرد به قزوین به اعتبار بسیار زیادی نیاز است، درصورتی که این پروژه در اصل صرفه اقتصادی ندارد؛ اگر این اعتبار به بخش صنعت و کشاورزی تزریق شود قطعا ارزش افزوده بالاتری خواهد داشت.

وی اماکن اقامتی را یکی از مشکلات بزرگ حوزه گردشگری استان برشمرد و خاطرنشان کرد: ما ظرفیت اسکان 500 نفر را نداریم؛ حل مشکل اقامت به توسعه گردشگری هم کمک خواهد کرد.

شمس آذر در فصل جدید به افزایش  100 درصدی اعتبار نیاز دارد

عبدیان در ادامه با اشاره به تیم فوتبال شمس آذر اظهار کرد: این تیم از نبود حامی مالی رنج می‌برد و درصورتی که از طرف استان حمایت لازم را نداشته باشیم برای فصل جدید تیمی اعزام نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش هزنه خرید بازیکنان برای فصل جدید به افزایش  درصدی اعتبار نیاز داریم و این موضوع باید مورد توجه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی اتاق عنوان کرد: نذر آب برای اربعین، احداث موکب، تجهیزات بهداشت و درمان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مواردی هستند که در آن‌ها فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز