خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای عملیات چهار خطه کردن ۲۳ کیلومتر از راه های اصلی قزوین نیازمندیم

بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای عملیات چهار خطه کردن ۲۳ کیلومتر از راه های اصلی قزوین نیازمندیم
کد خبر : ۱۵۰۳۳۶۱

رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: عملیات چهار خطه کردن ۲۳ کیلومتر از راه های اصلی استان در حال انجام است که برای اتمام آنها به هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید مصطفی سجادی نیا با اعلام این خبر گفت: در رابطه با طرح چهار خطه شدن مسیر بویین زهرا - شامی شاپ که طول آن ۵۳ کیلومتر است، ۴۳ کیلومتر آن تکمیل و ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن از سوی پیمانکار در حال انجام است که با توجه به احداث ۲ تقاطع غیر همسطح، در صورت تامین اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیاردی طی یک سال آینده شاهد تکمیل این طرح خواهیم بود.

رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی قزوین ادامه داد: این مسیر به لحاظ تردد زیاد وسایل نقلیه سنگین و همچنین ارتباط دهند جاده های جنوبی کشور به مناطق شمالی و شرقی می باشد، از گذشته های دور به عنوان یکی از راه های ترافیکی و خطرناک محسوب می شود که با چهارخطه شدن جاده، علاوه بر کاهش سوانح جاده ای، شاهد تردد عادی و روان در آن نیز خواهیم بود.

سجادی نیا به جاده فرعی آغچه کند - نیکویه اشاره کرد و گفت: این مسیر ارتباط دهنده آزادراه های قزوین - رشت و قزوین - زنجان و یکی از جاده های فرعی مهم استان است که علاوه بر ارتقا و امنیت بخشیدن به آن، ضمن عملیات زیرسازی، ابنیه، نصب علایم و ایمن سازی آن، مسیر یاد شده را به مسافت ۳۰ کیلومتر کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این طرح نیز ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از سوی این اداره کل هزینه شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به طرح ایمن سازی و چهار خطه کردن مسیر اصلی بویین زهرا - دانسفهان و رحیم آباد اشاره کرد و گفت: سه کیلومتر این مسیر از جعفرآباد به پناه آباد با ۷۰۰ میلیارد ریال چهار خطه شده که پس از انجام عملیات زیرسازی، ابنیه، نصب علایم و آسفالت زیر بار ترافیکی رفته است.

سجادی نیاز ادامه داد: طرح بهسازی جاده تاکستان - ابهر به عنوان راه اصلی و در محدوده فارسجین، کار چهار خطه کردن مسیر به طول پنج کیلومتر ادامه داشته و هم اکنون نیز در مرحله آسفالت قرار دارد.

وی با اشاره به مسیر ۲۴ کیلومتری این طرح، اضافه کرد: عملیات چهار خطه شدن ۱۷ کیلومتر از این مسیر به پایان رسیده و برای تکمیل پنج کیلومتر دیگر مسیر به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

رئیس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به مسیر فرعی شامی - اک و اسفرورین به طول ۳۱ کیلومتر اشاره کرد و گفت: چهار خطه کردن تنها پنج کیلومتر این باقیمانده که برای انجام عملیات عمرانی آن به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز