خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد؛

افزایش 88 درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان مرکزی

افزایش 88 درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۰۱۸۹۶

اعتبارات هزینه‌ای استان ۳۳ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای این استان در سال جاری 88 درصد و اعتبارات هزینه‌ای نیز 33 درصد افزایش یافته است. اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان حدود 22 هزار و 390 میلیارد ریال ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، نوربخش عسکری افزود: برای نخستین بار 15 درصد حقوق دولتی معادن برای شهرستان‌های متأثر از معادن در اعتبارات استانی لحاظ شد و 10 هزار میلیارد ریال برای ارتقاء شاخص‌های شهرستان‌هایی که میانگین شاخص‌های آنها کمتر از میانگین کشوری است، اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اعتبارات 3 درصد حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی نیز که بیش از 4000 میلیارد ریال بود، براساس تصویب نامه هیئت وزیران به مناطق کم‌برخوردار از جمله شهرستان‌های خنداب، کمیجان، خمین و بخش‌هایی از شهرستان‌های شازند، زرندیه، ساوه، کمیجان، فراهان و تفرش اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: 550 میلیارد ریال برای پروژه‌هایی که بخش عمومی ـ خصوصی در تکمیل آن مشارکت داشته باشند، اختصاص یافته و 460 میلیارد ریال نیز به صورت کمک‌های فنی و اعتباری برای فعالسازی واحدهای راکد و غیرفعال استان اختصاص پیدا کرده است.

عسکری تصریح کرد: در سال جاری اعتبارات هزینه‌ای نسبت به عملکرد سال 1402 میزان 20 درصد و نسبت به مصوب سال 1401 میزان 33 درصد رشد داشته و معادل 10 هزار میلیارد ریال برای حقوق، مزایا و هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر کارکنان 22 دستگاه‌ مشمول نظام بودجه هزینه‌ای استان اختصاص یافته است.

وی به حجم اعتبارات هزینه‌ای استان مرکزی در سال گذشته و همچنین میزان افزایش این اعتبارات در سال جاری اشاره کرده و بیان داشت: اعتبارات هزینه‌ای سال گذشته 8000 میلیارد ریال بود و سال جاری نیز به حدود 162 هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تأکید کرد: در سال جاری 200 نفر در دستگاه‌های اجرایی این استان استخدام می‌شوند که 100 نفر از محل مجوزهای ملی و 100 نفر از طریق آزمون طرح شهید زین‌الدین خواهند بود. این افراد تا پایان سال جاری در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار می‌شوند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز