خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات قزوین:

23 هزار قزوینی کمتر از یک ساعت پای صندوق رای حاضر شدند

23 هزار قزوینی کمتر از یک ساعت پای صندوق رای حاضر شدند
کد خبر : ۱۵۰۱۳۵۹

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در 50 دقیقه نخست دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات بیش از 23 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که نوید حضور پرشور را دارد و امید داریم این روند تا پایان انتخابات طی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس کاظمی با حضور در میز رسانه ستاد انتخابات استان قزوین گفت: راس ساعت 8 صبح امروز تمام یک‌هزار و 89 شعبه اخذ رای استان قزوین آغاز به فعالیت کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: قزوین در آماده سازی و فراهم کردن مراحل اخذ رای رتبه نخست کشور را کسب کرده و این محصول همکاری‌های مجموعه دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی در استان است.

وی ادامه داد: انتخابات از ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت ادامه دارد و به تشخیص وزیر کشور تمدید می‌شود و متولدین 15 تیر 1385 به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

این مسئول اضافه کرد: داشتن کارت ملی هوشمند جدید و یا شناسانامه ضرورت دارد و کارت‌های ملی قدیمی فاقد هستند.

وی تاکید کرد: تمام تهمیدات و ملاحظات امنیتی برای برقراری آرامش و امنیت در شعب شهرها و روستاها اندیشیده شده و آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی بسیار بالا است.

به گفته کاظمی در دور اول 959 هزار و 192 نفر در استان قزوین واجد شرایط رای دادند بودند که تا امروز تعدادی هم به این آمار افزوده شده است.

ممنوعیت عکس برداری و انتشار تصاویر تعرفه‌های رای

وی با تاکید بر ممنوعیت عکس‌برداری و انتشار تعرفه رای اظهار کردک این ممنوعیت براساس قانون و در راستای تضمین سلامت انتخابات است، براساس قانون رای‌های انتخابات مخفی بوده و هرکسی آن را افشا کند مرتکب تخلف شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به تغییرات اعضای برخی شعب عنوان کرد: مبنای وزارت کشور بررسی عملکرد اعضای شعب است، تمام اقدامات اعضای شعب به صورت دیجیتال و همچنین کیفیت اقدام آن‌ها در حین اخذ رای رصد می‌شود.

وی ادامه داد: در سطح استان تعدادی از شعب بودند که اعضای آن امتیاز لازم را برای ادامه حضور در مرحله دوم کسب نکردند، همچنین در برخی شعب هم شائبه حمایت از کاندیدای خاصی وجود داشت و برای جلوگیری از این شائبه این افراد در مرحله دوم بکارگرفته نشدند.

جابه‌جایی افراد در شعب اخذ رای براساس قانون صورت گرفت

این مسئول بیان کرد: متاسفانه برخی جریان‌های سیاسی اعلام کرده‌اند که جابه‌جایی در شعب اخذ رای با هدف خاصی صورت گرفته اما مبنای ما قانون بوده و تمام اقدامات بر این اساس صورت گرفته است.

وی با اشاره به تخصیص شعب اختصاصی بانوان اظهار کرد: این مار برای سهولت حضور بانوان انجام شده و ترجیح ما این است که بانوان در آن حاضر شوند؛ البته در مواقع خاص مانند زمانی که فردی امکان نوشتن رای را ندارد و یا سایر موارد امکان حضور آقایان همراه آن‌ها هم وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به گزارش‌های شفاهی مبنی بر اجبار و یا امر و نهی برای رای‌دهی به نامزد خاصی اظهار کرد:  اگر تخلفی باشد رسیدگی می‌شود، البته گاهی به دلیل دیر اعلام شدن امکان رسیدگی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در برخی مناطق دهیاران و اعضای شورای شهر تخلف داشتند و یک شهردار هم سر صندوق و در محوطه اخد رای تخلف داشت که تذکر جدی دریافت کرد و برای برخی از این افراد هم پرونده قضایی تشکیل شده است.

این مسئول عنوان کرد: برای تضمین سلامت انتخابات 25 نفر نماینده ویژه استاندار هم در نقاط مختلف استان حضور دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز