خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

585 تن خوراک آبزیان از استان مرکزی به خارج کشور صادر شد

585 تن خوراک آبزیان از استان مرکزی به خارج کشور صادر شد
کد خبر : ۱۵۰۰۹۴۴

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 585 تن انواع خوراک آبزیان از این استان به خارج از کشور صادر شد، گفت: این میزان انواع خوراک آماده آبزیان با رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با نظارت‌های دامپزشکی استان به خارج کشور صادر شده است.

به گزارش ایلنا، محمد فتاحی با اشاره به افزایش 100 درصدی صادرات مرغ منجمد به خارج از استان، افزود: در 3 ماهه نخست سال جاری مقدار 100 تن مرغ منجمد خوراکی به خارج از کشور صادر شده است. این موضوع نشان از ظرفیت بالای استان در تولید این محصول دارد.

وی به صادرات تخم‌مرغ به عنوان یک فراورده طیور در استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی 487 هزار کیلوگرم تخم‌مرغ با رشد 4 برابری از جمله فرآورده‌های صادر شده از مبدا این استان به خارج از کشور بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در مدت 3 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 4178 کیلوگرم عسل با افزایش 100 درصدی و 220 تن آلایش طیور با افزایش 10 درصدی با نظارت‌های این اداره‌کل به خارج از کشور صادر شده است.

فتاحی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 66 هزار و 530 قطعه ماهی از این استان به خارج از کشور صادر شده است. تمامی محموله‌های مذکور در مراکزی نظیر، کشتارگاه‌های دام، طیور و مراکز بسته‌بندی و فرآوری به دقت مورد بررسی ناظران بهداشتی دامپزشکی قرار گرفته و سلامت آنها تائید شده است.

وی بیان داشت: کارشناسان دامپزشکی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت عالیه بر صادرات انواع خوراک دام و طیور، جوجه یک‌روزه، آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام، گوشت مرغ، تخم‌مرغ خوراکی و عسل به خارج از کشور را به عمل آورده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با تأکید بر اینکه صادرات یکی از شاخصه‌های اصلی در توسعه پایدار و رشد اقتصادی است، اضافه کرد: 960 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان در استان مرکزی فعال است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز