خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

ایجاد پایانه تجاری سنگ از ملزومات صنعت استان است

ایجاد پایانه تجاری سنگ از ملزومات صنعت استان است
کد خبر : ۱۵۰۰۷۷۴

استاندار لرستان گفت: استان نیاز به ایجاد پایانه سنگ داشته و این مهم از ملزومات صنعت در لرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه در مراسم روز صنعت و معدن عنوان کرد: پایانه تجاری سنگ با ایجاد ارزش افزوده سنگ لرستان این صنعت را رونق خواهد بخشید.

وی با اشاره به رویه ی دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولیدی راکد، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در استان حدود ۱۶ واحد تولیدی بزرگ علاوه بر واحدهای نیمه بزرگ و خرد احیا شده اند.

استاندار لرستان با تاکید بر موضوع اشتغال به عنوان مهم ترین برنامه ی دولت در استان تصریح کرد: تعداد ۵ واحد صنعتی سنگین در استان داریم که با احیای آنها بیش از ۱۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

شفقت عدم پویایی عملیات صنعتی را یکی از مشکلات مهم و علل عقب افتادگی استان قلمداد کرد و گفت: اگر عملیات صنعتی به ویژه در دو حوزه ی اقتصاد کشاورزی و معدن فعال شود، استان روی ریل توسعه سرعت می گیرد.

وی تملک بانک ها روی واحدهای تولیدی بدهکار در دوران قبل از دولت سیزدهم را یکی از مهم ترین موانع بخش تولید استان دانست و ادامه داد: در این دولت تلاش بر این بوده و هست که این واحدها به بخش صنعت و سرمایه گذاران برای تداوم فعالیت واگذار شوند.

استاندار لرستان تاکید کرد: رئیس جمهور شهید نگاه ویژه ای به معضل بیکاری در استان های محروم از جمله لرستان داشتند و وظیفه ی ما تداوم حرکت در مسیر این دیدگاه است.

شفقت در پایان به رویداد مهم دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: از فعالان صنعت به عنوان بخش مهمی از جامعه انتظار داریم با حضور پرشور در این انتخابات به تداوم مسیر رو به جلوی کشور کمک کنند.

به گزارش ایلنا ، این مراسم با حضور فرحی قائم مقام وزیر صمت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی حوزه ی صنعت و تجارت و فعالان صنعتی و اقتصادی استان در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد.

همچنین در این مراسم از فعالان بخش صنعت تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز