خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان خبرداد؛

۱۰۰ پرونده کثیرالشاکی با موضوع کلاهبرداری درگلستان در حال رسیدگی است

۱۰۰ پرونده کثیرالشاکی با موضوع کلاهبرداری درگلستان در حال رسیدگی است
کد خبر : ۱۵۰۰۳۳۶

دادستان مرکز استان گلستان از رسیدگی به ۱۰۰ پرونده کثیرالشاکی در استان با موضوع کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، محمود اسپانلو گفت: به‌رغم هشدارهای  چندباره و اطلاع رسانی های انجام شده درباره شیوه های کلاهبرداری، همچنان افرادی هستند که فریب وعده های پرزرق و برق و رویای یک شبه پولدار شدن در شبکه های مجازی را  می خوردند و سرمایه خود را بر باد می دهند.

وی گفت: در تازه ترین مورد، فردی در صفحه اینستاگرامی خود با تبلیغ ترید و تضمین سود 180 درصدی سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال، 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

دادستان مرکز استان گفت: تبلیغ در صفحه های شبکه های اجتماعی با مخاطب زیاد، اجاره یک مکان شیک به عنوان محل دفتر و پرداخت به موقع سود در چند ماه اول ، از جمله شگردهایی بود که این فرد توانست اعتماد مالباختگان را جلب و آنان را ترغیب به سرمایه گذاری کند.

وی با بیان این که متهم در حال حاضر با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برد،گفت: تاکنون 55 نفر از این فرد شکایت کرده اند و احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد.

اسپانلو گفت: در حال حاضر 100 پرونده با موضوعات مشابه در حوزه های لیزینگ خودرو و سرمایه گذاری در استان در حال رسیدگی است که همه این پرونده ها بالای 20 نفر شاکی دارند.

وی ادامه دهد: در یک از این پرونده ها که با موضوع خرید خودرو هست خانمی با ارائه برگه جعلی از یکی از نهادها و این ادعا که زیر قیمت بازار می تواند خودرو به شاکیان عرضه کند، 300 نفر را فریب داد و پول از مردم جمع آوری کرد.

دادستان مرکز استان به مردم توصیه کرد: در مورادی که افراد با سودهای بالا و شرایط ایده آل تبلیغ سرمایه گذاری می کنند،حتما با یک حقوقدانان مشورت کنند تا سرمایه خود را بر باد ندهند.

وی از جامعه نخبگان حقوق استان هم خواست: در حوزه افزایش آگاهی حقوقی مردم به ویژه در مورد شگردهای کلاهبرداری به کمک دستگاه قضایی بیاند و به مردم آموزش دهند زیرا کار در این حوزه به تنهایی از یک دستگاه یا ارگان ساخته نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز