خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

لزوم نقش آفرینی بزرگان سیستان و بلوچستان در انتخابات

لزوم نقش آفرینی بزرگان سیستان و بلوچستان در انتخابات
کد خبر : ۱۴۹۹۹۶۲

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم این استان همواره پیشتاز در مشارکت حداکثری در انتخابات بوده‌اند، گفت: بزرگان سیستان و بلوچستان بایستی همانند گذشته پرچمدار شرکت در انتخابات باشند و مسیر صحیح را به نسل جوان نشان دهند.

به‌ گزارش ایلنا، رضا شریفی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن قدردانی از حضور مردم پای صندوق‌های رای در هشتم تیرماه اظهارکرد: میزان مشارکت مردم استان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است و با توجه به اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شده می‌توان گفت عدد مشارکت در استان قابل ترمیم و ارتقا است.

وی ادامه داد: همه آنان که دل در گرو آبادانی و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان دارند بایستی در عرصه‌های سیاسی به ویژه انتخابات حضوری حماسی و پررنگ داشته باشند. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که امانتدار آرای مردم هستیم چراکه سلامت انتخابات را یکی از ارکان مهم و حیاتی آن می دانیم.

وی به حضور پررنگ رای اولی‌ها در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: ترکیب سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۹ درصد، ۲۶ تا ۳۴ سال ۲۶ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۶ درصد، ۴۵ تا ۵۵ سال، ۱۹ درصد و بقیه شرکت کنندگان در پای صندوق‌های رای را افراد بالای ۵۶ سال در انتخابات این استان تشکیل داده‌اند.

شریفی با بیان اینکه کنشگری اجتماعی در جنس مشارکت مردم اثر دارد گفت: در این میدان باید هویت اجتماعی خاص سیستان و بلوچستان را پای کار بیاوریم چرا که مشخص است برخی دچار خلا درک مشترک از فضای استان شدند.

وی افزود: ۷۷ درصد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری با کارت ملی و ۲۳ درصد با شناسنامه رای دادند، از این رو برای انتخابات پیش‌رو افرادی که کارت ملی ندارند با شناسنامه می‌تواند رای دهند.

شریفی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در دهه های مختلف فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده اند که با فهم متقابل به راحتی توانسته اند از آن عبور کنند بنابراین لازم است اگر از هم دلخوری، انتقاد یا نگرانی داریم باید در این میدان نیز از آن عبور کنیم تا حال خوب در استان تقویت شود.

وی افزود: بزرگان سیستان و بلوچستان همانند گذشته باید پرچم دار شرکت در انتخابات باشند و مسیر را به نسل جوان نشان داده و اجازه ندهند گروهک های تروریستی و خارج نشینان برای مدیریت کشورمان نسخه بپیچند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید برای حل مسائلی که در حوزه اجتماعی و حکمرانی در استان وجود دارد گفت و گو کنیم؛ قطعا مردم استان با نگاه حشر و مدد در سرحد و نگاه میارجلی در مَکُران مسائل خودشان را حل می‌کنند.

وی ادامه داد: نخبگان اجتماعی، علما، صاحبان تریبون و بزرگان این ظرفیت را دارند تا کمک کنند حضور مردم در انتخابات پیش رو ارتقا یابد.

شریفی کم شدن ضریب قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان را نشان از بلوغ مردم استان دانست و گفت: برگ برنده اجتماعی استان قدرت نوظهور یا همان نسل z(جوان) است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز