خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی استان البرز:

١٢٠ فقره بازرسی در یکسال گذشته انجام شد

١٢٠ فقره بازرسی در یکسال گذشته انجام شد
کد خبر : ۱۴۹۶۸۶۱

بازرسی فوق‌العاده «چای دبش» با اولویت پرونده استان انجام شد

مدیرکل بازرسی البرز با عنوان اینکه در یک سال گذشته ۲۴۲ مورد تسریع در اخذ مجوز کسب و کار انجام شد، گفت: ۱۸۵ مورد پیگیری و حمایت افزایش تولید انجام و علاوه بر راه‌اندازی ٢٠ واحد تولیدی از تعطیلی ۴۴ واحد راکد جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمدتقی حاجی مشهدی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به عملکرد اداره کل بازرسی استان البرز در یکسال اخیر اظهار داشت: بازرسی باید ناظر باشد اما با وجود تشکیلات محدود، مشکلات نظارتی بیشتر احساس می‌شود لذا متاسفانه هرجا سوء جریانی پیش می‌آید، بازرسی زیر سوال می‌رود. با این وجود، مواردی که در سال گذشته در بازرسی البرز انجام شد نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، رشد چشمگیری داشت و این مقیاس بر اساس آمار نیست بلکه بر اساس برنامه محور بودن کار اداره بازرسی است.

وی افزود: بازرسی و نظارت یک فرایند است. زمان این برنامه ممکن است متغییر شود به عنوان مثال نظارت کمیسیون معاملات دولتی در طول سال پیگیری می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان البرز با تقسیم کارهای محول شده در مجموعه کاری این سیستم نظارتی گفت: بازرسی های انجام شده طی سه دسته پیگیری می‌شود. دسته اول «بازرسی موردی» که بر اساس شکایات و گزارشات مردمی دنبال می‌شود که طی سال گذشته ٨۴ فقره پیگیری شد.

وی با اشاره به دومین سری از بازرسی به «بازرسی برنامه ای» اشاره کرد و گفت: این دسته از برنامه ها در کشور تعریف و ابلاغ می‌شود. سال گذشته ٢٠٠ مورد در کل کشور برنامه ریزی و اولویت سازی شد که سهم استان البرز ٣١ فقره بازرسی برنامه ای بود.

حاجی مشهدی در ادامه در مورد سومین نوع از بازرسی‌های انجام شده، اظهار کرد: «بازرسی فوق‌العاده» از جمله بازرسی پر اهمیت و با اولویت «زمان» است که ممکن است مورد تاکید رهبری، ریاست جمهوری، کمیسیون اصل نود، قوه قضاییه و یا رئیس بازرسی کل کشور باشد که با فوریت باید انجام شود.

وی با عنوان اینکه بازرسی البرز در ارتباط با پرونده های بازرسی فوق العاده در سال گذشته رتبه اول کشور بود، ادامه داد: مجموع بازرسی فوق‌العاده در سال گذشته از نظر تشکیل پرونده ۵ فقره پیگیری صورت گرفت که می‌توان به اختلاس چای دبش، پیگیری سیل جاده چالوس و تحقق شعار سال اشاره کرد.

حاجی مشهدی گفت: در مجموع در سال گذشته ١٢٠ فقره بازرسی انجام و ٣٢٨ گزارش تهیه و ارسال شد که با توجه به ١٢٨ گزارش تهیه شده در سال  ١۴٠١، عملکرد اداره کل در سال گذشته حائز اهمیت است.

مدیرکل بازرسی البرز با عنوان اینکه در یک سال گذشته ۲۴۲ مورد تسریع در اخذ مجوز کسب و کار انجام شد، افزود: ۱۸۵ مورد پیگیری و حمایت افزایش تولید انجام و علاوه بر راه‌اندازی مجدد ٢٠ واحد تولیدی از تعطیلی ۴۴ واحد جلوگیری شد.

حاجی مشهدی گفت: در حوزه حمایت از تولید و حمایت از سرمایه گذاران، اقدامات خوبی در استان انجام شد که در کل کشور نیز مورد استقبال و بهره‌برداری قرار گرفت،

وی یاد آورشد: در یکسال گذشته مساحتی حدود ۵۲هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی استان البرز رفع تصرف شد.

این مدیر استانی تصریح کرد: ۵۴ فقره گزارش کلان استحضار مسایل مختلف پیرامون چاره اندیشی برای مشکلات مهم استان صورت گرفت. از جمله وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز، ریزگردها، کمبود آب، تغییر کاربری باغی، پروژه های نیمه تمام، اعطای تسهیلات، وضعیت اقدام ملی مسکن، مسکن مهر و تسهیلات بانکی اشتغال، همگی پیگیری و بررسی شد که نتایج طی گزارش به مدیران و وزرا ارسال شد.

وی گفت: پروژه های نیمه تمام نشان از عدم مطالعه پروژه دارد که در این راستا حدود ۵ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در البرز شناسایی شده است.

مدیرکل بازرسی استان البرز با ابراز تأسف از عملکرد بانک‌ها گفت: در خصوص بانک‌ها مراجعات و شکایات به ویژه بانکهای خصوصی زیاد است.

حاجی مشهدی با اشاره به ١١٣ اقدام پیشگیرانه به عنوان بیشترین نقش در حوزه ایفای پیشگیری، اضافه کرد: در سال ١۴٠٢ در مرجع قضایی، آراء قضایی ٢۵۴ فقره آراء تنبیه اداری انجام و در رسیدگی و محکومیت متهمان ۵٠ فقره آراء قضایی انجام شد.

این مدیر استان البرز با اشاره به محکومیت کیفری و جزای نقدی شهردار و معاون شهرداری یکی از شهرهای اقماری از مبلغ ۵٢٠ میلیارد ریال جریمه یاد کرد و افزود: یکی از مدیران سازمان های تابعه شهرداری‌های البرز به پرداخت ۱۴ میلیارد ریال جریمه محکوم و یک پرونده دیگر با محکومیت جزایی یکی از شهرداری‌ها مبلغ ۵١ میلیارد ریال جریمه شد.

حاجی مشهدی گفت: در راستای جلوگیری از احداث در آزادراه تهران_کرج، ۲۲ هکتار اراضی ملی به ارزش ریالی ٢٢ هزار میلیارد ریال با احتساب قیمت ۴ ماه گذشته آزادسازی شد.

وی افزود: با پیگیری و شناسایی و تذکر برای وصول ۱۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض تغییرکاربری باغی استان انجام شد. همچنین شناسایی و احصاءعوارض تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مربوط به تالار پذیرایی در شهر گرمدره ۵٧ هزار میلیارد ریال پیگیری و اخذ شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز