خبرگزاری کار ایران

در طرح جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری:

بیش از ۱۳ هزار نفر متقاضی دریافت زمین هستند

بیش از ۱۳ هزار نفر متقاضی دریافت زمین هستند
کد خبر : ۱۴۸۷۷۰۷

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث جوانی جمعیت با آمار روستایی استان ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی دریافت زمین هستند.

به گزارش ایلنا، خدایار باقری در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهارداشت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۰۳ هزار و ۸۰۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۹هزار و ۴۹۳ نفر سه شراط لازم را برای دریافت مسکن دارند.

وی با اشاره به واگذاری تعدادی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ماه جاری افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم به زودی براساس ششمین مصوبه شورای‌عالی مسکن کشور از طریق تهاتر زمین برای دهک‌های یکم و دوم به مبلغ چهار میلیارد ریال و دهک‌های سوم و چهارم معادل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۵ ساله با بهره کمتر از چهار درصد فراهم کنیم تا مشکل تعداد زیادی از مردم را رفع کنیم.

باقری  بیان کرد: با توجه به گرانی مصالح و ... متقاضیان در سهم آورده خود با مشکل مواجه شده‌اند و از این رو ما با نارضایتی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مواجه شده ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی چارمحال و بختیاری ادامه داد: افرادی که آورده خود را تکمیل کرده‌اند واحد دریافت می‌کنند و افرادی که قادر به تأمین اعتبار نیستند جابجا شده و در سایر پروژه‌ها با پیشرفت پایین قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در این طرح با آمار روستایی ۱۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی ثبت نام کرده اند که برای یک هزار و ۷۸۹ نفر قرعه‌کشی صورت گرفته و واحدها ی آن‌ها مشخص شده است.

باقری  با بیان اینکه بیشترین متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرستان لردگان هستند  خاطر نشان کرد: همچنین در شهرکرد در بحث جوانی جمعیت بیش از ۲ هزار نفر در صف دریافت زمین هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: راه‌آهن یکی از ابرپروژه‌های استان است که درصورت تأمین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت کلی و در عملیات خاکی ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

وی در حوزه راه های استان گفت: برای ساخت هر کیلومتر جاده بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان و برای هر کیلومتر تونل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در این زمینه راه و شهرسازی یک هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران حوزه راه دارد.

خدایار باقری با اشاره به پیگیری‌ها ی لازم برای افزایش پروازها در فرودگاه شهرکرد افزود: به دنبال برقراری پرواز در همه روزهای هفته و اضافه کردن پرواز مشهد، چابهار و نجف در استان هستیم.

بیش از ۳ هزار نفر در محله ۳۴ منظریه سامان دهی می شوند

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن از سال‌های پایانی دولت قبل مطرح شد و در دولت جدید به نام نهضت ملی مسکن ادامه پیدا کرد.

فرشید ریاحی افزود: در دوره های قبل صفر تا صد پروژه تحویل شرکت‌های تعاونی می‌شد و آنها در قالب انبوه سازی کار را به پیش می‌بردند اما در دولت سیزدهم یک سری اصلاحات در راستای طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفت و شرکت‌های تعاونی حذف شدند.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن گفت: با بالا رفتن نرخ سود بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد، مبلغ ۳۵٠ میلیون تومان به ۵۵٠ میلیون با باز پرداخت ۲٠ ساله رسید و سبب شد تا منابع متقاضی در کنار آن قرار گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه نظام بانکی خیلی سریع وارد عمل نشد و این خود معضلاتی را به همراه داشت و بانک مسکن به تنهایی بار را به دوش کشید و همین امر سبب شد که کار را با تأخیر انجام شود.
ریاحی یادآور شد:  اگر منابع به موقع تأمین و تزریق نشود کار با مشکل رو به رو شده و پیمانکار زمین‌گیر می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ۳ هزار نفر در محله ۳۴ منظریه باید سامان‌دهی شوند که از این تعداد افراد محدودی پول را آورده و ما بقی با تأخیر است و اگر آورده متقاضی به موقع و بدون تأخیر باشد پروژه ۲ ساله به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز