خبرگزاری کار ایران

مهلت دستگاه قضا برای ساماندهی مرکز دفن زباله شهرستان آستارا

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۱۶

معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری آستارا گفت: دادستان آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله این شهرستان، یک ماه به شهرداری آستارا مهلت داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری آستارا در کمیته پسماند این شهرستان گفت: یکی از مشکلات شهر‌ها معضل ساماندهی پسماند‌هایی است که روزانه تولید شده و دفع نادرست آن‌ها خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامت افراد وارد می‌کند.

محمد کرم زادگان با اشاره به فرصت یک ماهه دادستان شهرستان آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله داداش آباد شهرستان آستارا، افزود: امیدواریم با همکاری و همیاری ادارات مرتبط، به زودی شاهد رفع این مشکل در آستارا باشیم.

وی از اقدامات موثر در برخی مناطق شهری و روستایی آستارا برای مدیریت پسماند‌ها خبر داد و با تاکید بر مداومت این اقدامات، اضافه کرد: در یکی از این اقدامات تاثیرگذار در مدت ۶ ماه، تولید زباله در آن منطقه از ۵ تن به ۳ و نیم تن کاهش یافت.

در ادامه این جلسه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: بیشترین میزان پسماند شهرستان آستارا را ضایعات محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد که سردخانه داران و انبارداران باید با نظارت جهاد کشاورزی این زباله‌ها را مدیریت کنند.

محمدرضا سلامی افزود: با توجه به اینکه شهرستان آستارا به عنوان شهرستانی گردشگرپذیر، مقصد سفر بسیاری از هموطنان است، باید معضل مدیریت پسماند در آن هر چه سریعتر حل شود تا مسافران هنگام ورود به این شهرستان با مناظری از انباشت زباله رو به رو نشوند.

وی تاکید کرد: باید همه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به وظایف خود در خصوص مدیریت پسماند‌ها به خوبی عمل کنند تا بتوانیم شهرستانی پاک و زیبا داشته باشیم.

محمدرضا سلامی با بیان اینکه ورود شیرابه‌های زباله‌ها به رودخانه‌ها و دریا می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد کند گفت: دادستان شهرستان مرزی آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله داداش آباد این شهرستان مهلت یک ماهه صادر کرد که باید در فرصت اعلام شده این مهم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز