خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

فعالیت ۶۰۰ خانه محیط زیست در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۸۹۴

مدیرکل حفاطت محیط زیست لرستان از فعالیت ۶۰۰ خانه محیط زیست طی سال گذشته تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی سالاروند روز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه در نخستین جشنواره ملی تجلیل از خانه های محیط زیست برتر با بیان اینکه خانه های محیط زیست بزرگترین مردمی سازی محیط زیست و در این راستا از ظرفیت عموم استفاده کرد، اظهار داشت: اولین خانه محیط زیست کشور سال ۱۴۰۰ در لرستان راه اندازی شد که این ایده با اقدامات آموزشی در سطح کشور توسعه یافت و اکنون ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به همکاری ۴۰ هزار دانش آموز و فرهنگی لرستانی در راستای حفاظت از محیط زیست افزود: خانه‌های زیست محیطی بزرگترین مردمی سازی در قالب اصل ۵۰ هستند و امسال بر اساس شعار سال اقدامات قابل توجهی با آموزش های ارائه شده در این راستا انجام شده است.

مدیرکل حفاطت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه خانه های محیط زیست حلقه میانی دولت و محیط زیست هستند ادامه داد: سال گذشته لرستان اولین استانی بود که هوشمندسازی مناطق حفاطت شده را انجام داد و امروز نیز شبکه دیجیتالی راه اندازی شده است.

سالاروند با اشاره به اقدامات انجام شده در لرستان برای حفاظت از محیط زیست گفت: طی ۲ سال گذشته برای نخستین بار در سطح کشور خانه فناور احداث، هوشمندسازی مناطق، فعال سازی مجمع خیرین حفاطت از محیط زیست، ایجاد سایت احیای گوزن زرد ایرانی و ساخت چندین پاسگاه محیط بانی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردمی سازی محیط زیست نیازمند جهاد تبیین هستند ، افزود: آمادگی واگذاری سایت پرنده نگری و سه محوطه قرق و موزه تنوع زیستی به بخش خصوصی در جهت مردمی سازی و تحقق شعار سال را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز