خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری شیراز خبر داد؛

تشخیص تغییرات و برداشت عوارض شهری با بالن بر روی باغات قصردشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۰۹۰

سخنگوی شهرداری شیراز از فناوری تشخیص تغییرات و برداشت عوارض شهری با بالن بر روی باغات قصردشت به منظور شناسایی تغییرات و تخلفات شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا جاویدی از فناوری تشخیص تغییرات و برداشت عوارض شهری با بالن بر روی باغات قصردشت به منظور شناسایی تغییرات و تخلفات شهری خبر داد.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری به‌عنوان رکن اصلی تهیه مدیریت شهری نقشه‌های پایه و به‌روزرسانی اطلاعات مندرج در نقشه‌های رقومی است.

به گفته سخنگوی شهرداری شیراز؛ نقشه‌های پایه متشکل از چندین لایه اطلاعاتی است که نمایش رقومی از وضعیت شهر را در اختیار کاربران شهرداری قرار می‌دهد و دسترسی به نقشه‌های به‌روز و با دقت مناسب ازجمله مهم‌ترین ابزارهای موردنظر در اجرای کلیه پروژه‌های شهرداری، نظارت بر عملکرد پیمانکاران و رصد فعالیت‌های شهری و از ارکان اساسی برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های شهری محسوب می‌شود.

جاویدی عنوان کرد: با پیشرفت و ارائه فن‌آوری‌های نوین تشخیص تغییرات و برداشت عوارض شهری با نصب بر روی هواپیماهای پهن‌پیکر و زمان‌بر بودن عملیات و تهیه نقشه به‌تدریج و در سالیان اخیر موضوع فناوری‌های نو و استفاده از مفاهیم مبتنی بر فتوگرامتری برد کوتاه و ثبت تغییرات با پهباد و استفاده از دوربین‌های غیر متریک مطرح‌شده که از مزایای مهم آن، سرعت در انجام عملیات پرواز و ثبت تغییرات و پردازش تصاویر و تولید خروجی‌های موردنظر طبق نظر کارفرما و با دقت‌های استاندارد و از محدوده‌های موردنظر کارفرما است.

وی با توجه به لزوم به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌های شهری و شناسایی تغییرات و تخلفات شهری که نیاز به انجام عکسبرداری در فواصل زمانی کوتاه از محدوده‌های انتخابی دارد، گفت: بهره‌برداری از این مکانیسم می‌تواند عواید گسترده و مزیت‌های فراوانی برای شهرداری داشته باشد.

سخنگوی شهرداری شیراز به اهمیت تشخیص تغییرات و برداشت و نظارت هوایی با بالن پرداخت و بیان کرد: با توجه به مسائل مدیریت شهری خصوصاً در مدیریت ساخت‌وساز، کنترل ترافیک، مدیریت فضای سبز بر آنیم تا با ارائه خدمات هوشمندسازی مدیریت شهری در حل این مشکلات مساعدت کنیم که در این مرحله به دلیل هزینه پایین‌تر و ایمنی بیشتر در پرواز با مداومت بالا، از سامانه بالنی نظارت برخط تصاویر هوایی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این فناوری در سایر نقاط دنیا نیز استفاده می‌شود، افزود: با این سامانه می‌توان به مدیریت کلان بافت شهری، جلوگیری از تصرف غیرمجاز زمین‌ها، افزایش دقت نظارت بر اراضی و تغییرات انجام‌شده در آن، حفظ پوشش گیاهی و کاهش زمان و هزینه برخورد با تخلفات پرداخت.

کشف ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییرات در اراضی، گزارش موقعیت مکانی تغییرات، کشف و مقابله با تصرف غیرمجاز زمین و پایش و کنترل فضای سبز شهری از اهداف این پروژه است که جاویدی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز