خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای روابط عمومی‌ها با خانه مطبوعات؛

دغدغه‌های رسانه‌ها و روابط عمومی‌های قزوین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۶۳۴

در نشست شورای روابط عمومی‌ها با خانه مطبوعات چالش‌ها، دغدغه‌ها و نیازهای رسانه‌های استان و همچنین نوع ارتباط و تعامل روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست مشترک شورای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات به ریاست عباس کاظمی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد.

رسول ملاحسنی مدیر روابط عمومی استانداری قزوین در این نشست گفت: خانه مطبوعات بازوی ما در اطلاع رسانی است، امیدواریم زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم شود تا اقدامات خوب، بیشتر به گوش مردم برسد؛ چرا که هر چقدر خبرهای خوب به مردم برسد، حال مردم بهتر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد: در طول سال گذشته نظم‌دهی به روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت و هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت، همچنین پایش و ارزیابی روابط عمومی‌ها هم در مراحل پایانی است.

وی عنوان کرد: سامانه خوش نگاه همزمان با سفر رئیس جمهور به طور رسمی رونمایی می‌شود؛ البته در حال حاضر هم با رویکرد دستاوردمحوری خبرهای خوب حوزه‌های مختلف در کانال ایتا منتشر می‌شود.

این مسئول با اشاره به انتخابات سال گذشته بیان کرد: رسانه‌ها از عملکرد این بخش رضایت داشتند و با همکاری خانه مطبوعات بیش از 300 کارت صادر شد.

تمرکز رسانه‌ای بر سفر دوم رئیس جمهور به استان

وی در ادامه درباره فعال شدن میز گفت‌وگو و حضور مدیران در رسانه‌ها گفت: تعداد زیادی از مدیران حضور پیدا کردند و امیدواریم حضور مدیران در رسانه‌ها را پررنگ‌تر داشته باشیم؛ البته این کار با سختی‌هایی هم همراه بود.

ملاحسنی ادامه داد: جلسه مشترک میز رسانه هم از دیگر اقدامات سال گذشته بود که درنتیجه آن حدود 45 مورد از مشکلات تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها احصاء و تلاش برای رفع آن‌ها آغاز شد که برخی از آن‌ها نیازمند مصوبات بالادستی است؛ البته نقاط اشتراک زیادی هم در این نشست‌ها شناسایی شد.

وی عنوان کرد: در سال جدید چند موضوع نیازمند توجه ویژه‌تر است که سفر دوم رئیس جمهور، هفته دولت، جشنواره روستایی و عشایر برای معرفی ظرفیت‌های استان ازجمله آن‌ها است.

مدیر روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد: باتوجه به نقش نمایشگاه با حضور شش سفیر از شش کشور افتتاح می‌شود و لام است از طرفیت رسانه‌ها برای بهتر دیده شدن جشنواره و ظرفیت‌های استان بویژه در حوزه گردشگری بهره برد.

این مسئول با تاکید بر اهمیت آموزش برای روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها گفت: ورودی ما به عرصه رسانه و خبر محدود است و لازم است تربیت نیرو و تزریق به رسانه‌ها داشته باشیم تا در آینده با چالش خبرنگار مواجه نشویم.

گفتمان سازی نیاز ضروری حوزه روابط عمومی‌ها است

محمدحسن ارداقیان عضو شورای مرکزی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان هم در این نشست گفت: در حوزه ارتباطی با خلاء ایجاد گفتمان ارتباطی مواجه هستیم؛ باید به جای پرداختن به شیوه‌ها و ابزارها به گفتمان سازی توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: جهاد تبیین بزرگترین رسالت ما است اما این موضوع بدرستی درک نشده، اگر گفتمان روابط عمومی با رسانه تنظیم شود، می‌بینیم که رسانه‌ها مقابل ما نبوده و در کنارمان قرار دارند؛ البته با همکاری روابط عمومی استانداری چند نشست مشترک ایجاد شده است.

این فعال حوزه روابط عمومی استان قزوین بیان کرد: ما از جهات مختلف درون و برون سازمانی درحال آسیب دیدن هستیم و این موضوع اهمیت گفتمان سازی را نشان می‌دهد.

نیازمند نگاه حرفه‌ای به رسانه‌ها هستیم

منصور بخشی عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان هم در این نشست با تاکید بر پرهیز از نگاه سیاسی در پراختن به مشکلات رسانه‌ها گفت: ما در عصر رسانه‌ای قرار داریم و هر اتفاقی که در نهادها رخ می‌دهد نیازمند پیوست رسانه‌ای  است که این هدف با تعامل دوسویه روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها و ارائه راهکار محقق می‌شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که نسبت به رسانه‌ها نگاه حرفه‌ای وجود نداشته باشد و جایگاه آن‌ها شناخته نشود، راه به جایی نمی‌بریم؛ همچنین لازم است بین رسانه‌های فعال و رسانه‌ای که صرفا بر آگهی گرفتن تمرکز دارد و خبری از استان منتشر نمی‌کند تمایز قایل شد.

مهنار اسماعیلی، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان هم در این نشست به اهمیت توجه به اقتصاد رسانه‌های استانی، محلی و خودگردان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: برخی نهادها روابط عمومی مشخصی ندارند تا بتوان با آن‌ نهاد تعامل داشت و نیاز است این حوزه هم مورد توجه باشد.

ضرورت نظامند بودن فعالیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی مسایل ملی

اسمعیل معصومی‌، مدیرعامل خانه مطبوعات استان هم با اشاره به نیازهای خانه مطبوعات گفت: ساختمان خانه مطبوعات بزودی در اختیار این تشکل قرار می‌گیرد و نیازمند این است که برای تجهیز آن همراهی استانداری یا صنایع را داشته باشیم.

محمد فرحی، عضو شورای مرکزی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان هم در این نشست به دغدغه‌های حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: بازگو کردن خدمات دولت و جهاد تبیین نیازمند توجه به روابط عمومی‌ها است و توقع داریم به روز روابط عمومی‌ها هم برای افزایش انگیزه آن‌ها توجه شود.

مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما از خانه مطبوعات نحوه عضویت مدیران روابط عمومی‌ها در خانه است؛ چرا که ما هم سال‌ها فعالیت رسانه‌ای داشته‌ایم و دوست داریم عضوی از جامعه خبری باشیم.

در ادامه هم مسئول روابط عمومی اداره برق استان گفت: در حوزه جهاد تبیین لازم است سرمایه انسانی و امیدآفرینی مورد توجه قرار گیرد، اما تا کنون گفتمان مشترکی نداریم تا در افکار عمومی به مهندسی فرهنگی برسیم و برای اطلاع رسانی سرفصل داشته باشیم.

عزیز عباسی، عضو شورای مرکزی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ادامه داد: برای ساماندهی نشست‌های خبری نیازمند همراهی خانه مطبوعات هستیم تا به مشکل نخوریم، همچنین برای مناسبت‌های ملی و موردی مانند سفر رئیس جمهور نیازمند تشکیل قرارگاه هستیم تا اطلاع رسانی به طور منسجم انجام شود.

وی بیان کرد: موضوعاتی مانند پیک بار مصرف برق در تابستان نیازمند همراهی تمام رسانه‌ها است تا به نتیجه برسد و همه افراد در این حوزه یک سفیر باشند.

فراس خواجوی عضو شورای مرکزی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان هم با اشاره به اهمیت ارزیابی‌ها در جشنواره شهید رجایی گفت: پیشنهاد ما این است از ظرفیت شورای مرکزی روابط عمومی‌ها استفاده شود.

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان در ادامه به نحوه توزیع آگهی‌ها و نظرسنجی ارشاد از دستگاه‌ها در این حوزه و همچنین نوع هزینه کرد یک درصد بند ه تبصره 9 درخصوص هزینه کرد یک درصد اعتبارات هزینه‌ای اشاره کرد.   

این عضو شورای مرکزی روابط عمومی‌های استان قزوین عنوان کرد: برگزاری نشست‌های مطبوعاتی هم یکی از دغدغه‌های ما است و به این نیاز داریم که تمایز بین خبرنگاران فعال و غیرفعال مشخص شود که روابط عمومی‌ها در این حوزه به همراهی خانه نیاز دارند.

رسانه‌های مکتوب مورد توجه قرار گیرند

حسن رجبی، نایب رئیس خانه مطبوعات استان هم در این نشست عنوان کرد: نباید اینطور باشد که افراد و رسانه‌ها به خاطر انتقادی که می‌کنند حذف شوند، همچنین نگاه به خبرنگاران نباید تنگ نظرانه باشد.

نایب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین ادامه داد: رسانه‌های مکتوب درحال ضعیف شدن هستند که البته این مختص قزوین نیست؛ به این نیاز داریم که برای این رسانه‌ها راهکار داشت تا از گردونه حذف نشوند.

وی با اشاره به حوزه آموزش برای خبرنگاران اظهار کرد: می‌توان رشته خبرنگاری و عکاسی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شود.

در این نشست مشکلات و چالش‌های مختلف حوزه رسانه استان بررسی شد که ساماندهی دعوت و حضور در نشست‌های خبری، تعامل با روابط عمومی‌ها، اقتصاد و معیشت، آموزش خبرنگاران، برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات استان ازجمله آن‌ها بود.

در پایان هم بر استمرار این نشست‌های تخصصی و داشتن برنامه مدون برای دغدغه‌های مطرح شده تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز