خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

افزایش 18 درصدی جابجایی بار از استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۹۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه میزان جابجایی بار از مبداء این استان در سال 1402 نسبت به سال 1401 میزان 18 درصد افزایش داشته است، گفت: 17 درصد بارهای حمل شده درون‌ استانی و 83 درصد نیز برون‌ استانی ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد جهانی افزود: در این بازه زمانی 24 میلیون و 154 هزار تن بار از این استان به بازار مصرف در دیگر نقاط کشور جابجا شد. این در حالی است که این رقم در سال 1400 برابر با 20 میلیون و 497 هزار تن بود.

وی به میزان بارنامه‌های صادر شده برای حمل این میزان بار اشاره کرده و ادامه داد: برای حمل این میزان بار در سال گذشته، یک میلیون و 447 هزار و 417 بارنامه صادر شد که بر این اساس صدور بارنامه نیز در سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه حدود 4 درصد از مجموع بار حمل شده کشور از مبداء این استان جابجا می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و زرندیه شهرستان‌های اصلی مبداء بار در استان بودند.

جهانی تصریح کرد: سال گذشته استان‌های تهران با 17 درصد، اصفهان با 11 درصد و خوزستان با 6 درصد مقاصد اصلی بار از مبداء استان مرکزی بوده‌اند. حمل بار به استان‌های تهران با 11 درصد، مرکزی و اصفهان با 24 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در سال 1402 کالاهای معدنی ساختمانی با حدود 8 میلیون و 635 هزار تن معادل36 درصد و کالاهای شیمیایی با حدود 6 میلیون و 904 هزار تن معادل 29 درصد از مجموع بار حمل شده در استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به تعدا رانندگان حوزه حمل کالا در استان اشاره داشته و تأکید کرد: 10 هزار و 684 راننده دارای کارت هوشمند در حوزه حمل و نقل کالا در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان فعالیت دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز